مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل خبر داد:

ساخت 339 واحد آموزشی خیرساز در اردبیل

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: تاکنون خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل بیش از 339 واحد آموزشی را احداث کرده و در اختیار آموزش و پرورش قرار داده‌اند.

کد مطلب: ۴۲۱۶۶۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از استان اردبیل، صابر سپهری در مراسم افتتاح مدرسه شهید خلبان جاهدی اوجغاز شهرستان نیر اظهار داشت: در استان اردبیل سه هزار واحد آموزشی با حضور 225 هزار دانش‌آموز و 20 هزار معلم فعالیت کرده و نسل آینده در آن تحصیل می‌کنند که بخش عمده‌ای از این مدارس توسط خیرین احداث شده است.

وی مجهز شدن 40 درصد مدارس استان اردبیل را به سیستم گرمایشی پکیچ یادآور شد و تصریح کرد: تلاش بر این است تا کلیه مدارس استان اردبیل به سیستم مطمئن و ایمن گرمایشی مجهز شوند. مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تبیین کرد: با تلاشی که نوسازی مدارس و مجمع خیرین انجام دادند،

وضعیت ساخت و ساز مدارس در استان اردبیل و مقاوم‌سازی آنها بهتر شده به طوریکه بانک اقتصاد نوین در اجرای پروژه مقاوم‌سازی، بهسازی و تجهیز خوابگاه دانش‌آموزی دبیرستان شبانه‌روزی آزادگان روستای خوجین خلخال یک میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه کرده و برای تکمیل پروژه نمازخانه در حال اجرای این مدرسه نیز 700 میلیون ریال هزینه می‌کند.

سپهری با اشاره به اینکه ساخت 600 مدرسه نیز در مناطق مختلف کشور با مشارکت مالی بنیاد برکت در حال ساخت است، افزود: در استان اردبیل نیز تعدادی از این مدارس در حال ساخت است. وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: مدرسه‌سازی خدمتی ماندگار است و خیرین مدرسه‌ساز با ساخت مدرسه سبب شکوفایی، خلاقیت و بالندگی جوانان این مرز و بوم می‌شوند.

سپهری با اشاره به نقش سازنده خیرین مدرسه‌ساز اضافه کرد: کسب رتبه‌های علمی و پژوهشی دانش‌آموزان استان در سایه همکاری و همراهی خیرین مدرسه‌ساز استانی و شهرستانی رخ داده است.

وی ادامه داد: پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان و آموزش در فضاهای سالم و مدارس استاندارد اتفاق می‌افتد و این پیشرفت مرهون مجاهدت‌های خیرین مدرسه‌ساز در عرصه مدرسه‌سازی است.

سپهری با بیان اینکه افتتاح هر مدرسه‌ای به دست خیرین نیکوکار استان یک اتفاق خوب را رقم می‌زند، گفت: تعامل سازنده بین خیرین مدرسه‌ساز و آموزش و پرورش می‌تواند راه را برای حل مشکل فضای آموزشی در استان هموار کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل، رغبت خیرین برای ساخت مدرسه در استان را ستودنی توصیف کرد و افزود: بی‌شک استفاده از این ظرفیت می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش باشد.

در این مراسم رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل نیز اظهار داشت: 40 درصد مدارس کشور توسط خیرین احداث شده است.

جواد قرآن‌نویس تصریح کرد: مجمع خیرین برای ساخت مدرسه در خارج از کشور نیز گام برداشته به طوریکه در کشور هندوستان کار مدرسه‌سازی آغاز شده است.

وی بیان کرد: با نیت خیر و توانمندی خیرین تاکنون در استان اردبیل 339 واحد آموزشی با ظرفیت یک‌هزار و 345 کلاس درس ساخته و تجهیز شده است.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اضافه کرد: امسال نیز قرار است 20 مدرسه به همت خیرین احداث شود که تلاش بر این است تا سال آینده بخش عظیمی از این واحدهای آموزشی به بهره‌برداری برسد.

قرآن‌نویس با اشاره به حفظ حرمت خون شهیدان انقلاب و نامگذاری این مدرسه خیری به نام شهید خلبان مهندس جاهدی را افتخار بزرگی برای فرهنگیان و دانش‌آموزان این منطقه دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار