تسهیلات حمایتی دولت ازسازمانهای مردم نهاد

سرپرست اداره کل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: سازمانهای مردم نهاد استان می توانند از تسهیلات حمایتی دولت در زمینه بیمه شاغلین در این موسسات بهره مند شوند.

کد مطلب: ۴۱۸۳۳۱
لینک کوتاه کپی شد

یونس رنجکش درگفتگو با خبرنگار پانا،بیان کرد: با هماهنگی هایی که در خصوص استفاده از شرایط ویژه کارکنان موسسات مردم نهاد با تامین اجتماعی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی شده است، این موسسات می توانند بر اساس معافیت ماده 80 قانون پنجم توسعه از تسهیلات در نظر گرفته شده در این زمینه استفاده کنند.
وی اضافه کرد: استفاده از 10 درصد حق بیمه پرداختی از سوی شاغلین در موسسات مردم نهاد از جمله حمایت هایی است که از سوی دولت انجام می شود.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه سازمانهای مردم نهاد فعالیت داوطلبانه داشته و به صورت غیر انتفاعی می باشند می توانند از معافیت های ماده 80 قانون پنجم توسعه بهره مند شوند که این موضوع در جلسه هیات نظارت که با حضور نمایندگان ادارات کل تامین اجتماعی، تعاون،کار و رفاه اجتماعی برگزارشد به تصویب رسید.
وی اضافه کرد تمام تلاشها در دولت بر آن است تا با حمایت های قانونی و استفاده از ظرفیت های موجود در قوانین در کشور بتوان فضای بهتری برای حضور سازمانهای مردم نهاد و فراهم آورد تا از این ظرفیت ها برای توسعه کشور استفاده شود.
به گفته دبیر هیات نظارت بر سازمانهای مردم نهاد گیلان در این استان تلاش می شود تا همگام با سیاست های دولت تدبیر و امید در ایجاد فضای قانونی حضور سازمانهای مردم نهاد زمینه های بهتر فعالیت آنان فراهم شود.
وی به رشد سازمانهای مردم نهاد در گیلان طی سال گذشته تا کنون اشاره کرد و یادآور شد: تنها در سال جاری 38 پرونده برای فعالیت این سازمانها در استان تشکیل شده است که صدور مجوز آنان در فرمانداری ها و استانداری استان در حال ایجاد است.
وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری 29 جلسه هیات نظارت در سطح استان گیلان تشکیل شده است که موضوعات مهم آن صدور مجوز فعالیت سازمانهای مردم نهاد و نظارت بر عملکرد و بررسی راهکارهای حمایت های قانونی آنها بوده است.
وی یکی از ویژگی های دوره جدید فعالیت سازمانهای مردم نهاد در گیلان را تشکیل این سازمان ها در شهرستانهای استان عنوان کرد که تا قبل از دولت یازدهم بیشترین تمرکز در مرکز استان بوده است و سایر شهرستان ها فاقد سازمان های مردم نهاد بوده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار