مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در شهرستان اسلامشهر :

فلسفه قیام کربلا اصلاح جامعه و آگاهی بخشیدن است

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در مراسم افتتاح واحدهای آموزشی خیر ساز شهرستان اسلامشهرگفت: فلسفه قیام کربلا اصلاح جامعه و آگاهی بخشیدن میباشد ،که این اهداف را میتوان در امر مدرسه سازی مشاهده کرد.

کد مطلب: ۴۱۲۲۴۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از شهرستانهای استان تهران ،آئین افتتاح آموزشگاه استنایی مانا خوشبخت و مدرسه مهرورزان در شهرستان اسلامشهر، با حضور محمد رضاحافظی، رئیس جامعه خیرین مدسه ساز کشور، علیرضا کمرئی، مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران و مسئولین آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر وجمعی از مسئولین استانی و شهرستانی برگزار گردید.

علیرضا کمرئی، مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، در سخنانی اظهار کرد:حضرت امام حسین (ع) در حدیثی میفرمایند،مالی که برای انسان مقررشده است، باید در راه رضای خدا خرج گرددو خاطر نشان کرد،این همان فلسفه قیام کربلا میباشدکه هدف اصلی آن، اصلاح جامعه و آگاهی بخشیدن بود و این امر امروز درمدرسه سازی دنبال می شود.

وی در ادامه افزود: بالاترین تجلی انفاق در راه خدا در ماه محرم شکل گرفت وقیام امام حسین (ع)، قدمی در راه رسیدن به کمال بود ورسالت اصلی جامعه خیرین مدرسه ساز نیز ایجاد آگاهی، ترویج خودآگاهی و رساندن افراد به درجه کمال است.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران تاکید کرد: معتقدم ، شرکت در امور مدرسه سازی، موجب رشد و گسترش تفکر مدرسه سازی می شود و امروز هرمدرسه ای راکه بنا میکنیم ودر آن دانش را گسترش میدهیم ، نام فرزندانمان را در زمره باقیات وصالحات در نزد خداوند متعال ثبت خواهیم کرد واین همان مصداق صدقه جاریه است .

کمرئی،ضمن تقدیر از حرکت بالنده دانش آموزان در امر مدرسه سازی و ساخت آموزشگاه مهروزان، خاطر نشان کرد: دانش آموزان این مدرسه، قلک هایشان را شکستندو در راه مدرسه سازی سرمایه گذاری کردند،که این امر، زیباترین جلوه تکثیر شعور، دانش و آگاهی است و می تواند بستری را برای آموزش علم فراهم کند.

وی مدرسه مهرورزان کوچک را شکل دیگری از نو اندیشی و زیباترین جلوه تکثیر دانش، شعور و معرفت عنوان نمود ،که یک دنیا مفهوم پشت اسم این مدرسه نهفته و دانش آموزان این آموزشگاه را الگوی مناسب نیک اندیشی برای جهانیان دانست و خطاب به آنان گفت: زحمات معلمان با سرمایه گذاری شما و رفتار شما با وجود معلمان معنا پیدا می کند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار