فرسودگی خط انتقال باعث تیرگی آب شرب فریدونکنار است

فرماندار فریدونکنار گفت: آب شرب فریدونکنار به دلیل فرسودگی خط انتقال با قدمت بالای 30 سال در بسیاری از مواقع دارای تیرگی است.

کد مطلب: ۴۱۱۴۵۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا-مازندران، مهرداد ابراهیمی در جلسه بررسی راهکارهای افزایش کیفیت آب در فریدونکنار گفت: اداره آب وفاضلاب شهری فریدونكنار با 14 هزارمشترك به دلیل شرایط توپوگرافی شهرستان، بالا بودن آب زیرزمینی و مشكلات زیست محیطی موجود،نیاز به اجرای پروژه فاضلاب شهری است.

وی افزود: برای همین منظوردر سال 1389 اقدامات مطالعاتی فاز یك و دو فاضلاب شهری فریدونكنارانجام شده است.

فرماندارشهرستان فریدونكنارتصریح کرد: این طرح درحال حاضر نیاز به بازنگری دارد و با توجه به وضعیت جغرافیایی شهرستان و استقراردرمجاورت بزرگترین دریاچه جهان و برای حفظ محیط زیست، اخذ ردیف اعتباری و تكمیل مطالعات و احداث تصفیه خانه الزامی است.

ابراهیمی با تاکید برلزوم حذف كدورت ازآب شرب شهرستان فریدونكنار، بیان کرد: آب شرب فریدونكنار با حدود 14 هزارمشترك از 8 حلقه چاه موجود درمحوردرویش خیل آمل با دبی 190 لیتربر ثانیه و با خط انتقال به طول 24 كیلومت تأمین می شود.

وی خاطرنشان کرد: آب شرب فریدونکناربه دلیل آهن موجود درآب و فرسودگی خط انتقال قدمت بالای 30 سال دارای كدورت و تیرگی در بسیاری ازمواقع سال است كه نارضایتی شهروندان را درپی داشته است.

فرماندار شهرستان فریدونكنار گفت: برای رفع مشكل نیاز به تأمین اعتبار به مبلغ 270 میلیارد ریال جهت احداث پكیج حذف آهن و جابجایی خط انتقال با لوله چدنی 600 میلی متری به طول 24 كیلومتراست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار