نائب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز خبر داد:

امضای توافق‌نامه اجرایی احیاء میدان توپخانه شیراز

نائب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: پس از پیگیری‌های زیاد، توافق‌نامه اجرائی برای احیاء میدان توپخانه شیراز و مجموعه زندیه، بین شهرداری و عمران و بهسازی شهری امضاء شد.

کد مطلب: ۴۱۱۰۰۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از فارس، محمودرضا طالبان در جمع خبرنگاران گفت: براساس این توافق‌نامه، تمام اراضی و املاك دولتی در محدوده میدان توپخانه قدیم، در اطراف ارگ كریمخانی، در اختیار شهرداری شیراز قرار خواهد گرفت تا طرح احیاء میدان توپخانه اجرایی شود.
وی تصریح كرد: شهرداری شیراز نیز موظف است با فروش اوراق یا سكوك، منابع مالی مورد نیاز را انجام داده و مابقی تملك‌های لازم را انجام دهد.
طالبان با بیان اینكه اجرای این طرح، توسط شهرداری انجام می‌شود، گفت: جهت تهیه طرح میدان توپخانه شیراز، اقدام به برگزاری مسابقه‌ای در سطح بین‌المللی كرده بودیم و در این مسابقه 16 شركت داخلی كه دارای جوینت‌های خارجی هستند، از میان شركت كنندگان انتخاب شده‌اند تا مرحله دوم مسابقه برگزار شود.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: امیدواریم كه تا پایان آذرماه طراحی كلی(كانسپت) طرح مورد نظر نهایی شود.
طالبان گفت: با اجرای این طرح، آخرین حلقه از زنجیره احیاء مجموعه زندیه تكمیل و این فضا به یكدیگر متصل و یك مجموعه بسیار مناسب و زیبای گردشگری، ایجاد خواهد شد.
نائب رئیس شورای اسلامی شیراز یادآور شد كه ساختمان‌های فعلی بانك ملی، مخابرات و سایر بخش‌ها و املاك دولتی قرار گرفته در این مجموعه، در اختیار شهرداری قرار خواهد گرفت.
طالبان گفت: البته ساختمان قدیم بانك ملی نیز حفظ خواهد شد و تنها الحاقات این ساختمان تخریب می‌شود.
نائب رئیس شورای شیراز اضافه كرد: فضاهای مختلف فرهنگی، هنری، تجاری، اقامتی، تفریحی و المان‌های تاریخی و شهری در طراحی دیده شده و اجرایی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار