فعالیتهای موسسه خیریه دارالایتام شهرستان پیشوا

خبرگزاری پانا: مدیر عامل موسسه خیریه دارالایتام پیشوا گفت: در حال حاضر حدود سیصد خانواده ، شامل ششصد فرزند یتیم تحت پوشش این موسسه هستند.

کد مطلب: ۳۶۶۰۱۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، در ایام ماه مبارک رمضان و ماه میهمانی خدا هستیم و دل ها برای استفاده از سفره الهی رمضان آماده است .

رمضان ماه دعا، روزه، تلاوت و تدبر در قرآن و یک فرصتی الهی است که خدای ارحم الراحمین از باب کرامتش در اختیار مومنین عالم قرار داده است .

مرحوم میرزاد جواد آقای ملکی تبریزی (ره) عارف و فقیه بزرگوار در کتاب شریف المراقبات می فرماید:روزه یک هدیه الهی است که خدای متعال به بندگان خود و به مومنین هدیه کرده است وروزه را به چشم یک تکلیف نگاه نکنید، بلکه به چشم یک تشریف و تکریم نگاه کنید که این نوع نگاه خودش باعث شکر است .

در ماه پر خیر و برکت رمضان، بندگان روزه دار گشنگی و تشنگی را تجربه می کنند و چه خوب مومنانی هستند کسانی که در این ماه پر خیر و برکت فقرا و نیازمندان را فراموش نمی کنند .

در آموزه های دینی ما از صدر اسلام تاکنون توجه به ایتام همواره مورد تأکید بوده است و در این رهگذر می توان به وصیت نامه امیرالمونین حضرت علی (علیه السلام) اشاره کرد که فرمود: «اَللهَ اللهَ فِی الاَیتَامِ، فَلَا تُغَبُّوا اَفوَاهَهُم، وَلَا یَضِیعُوا بِحَضرَتِکُم» خدا را، خدا را در نظر بگیرید درباره یتیمان، از تغذیه و اطعام آنان نکاهید و در جمع شما ضایع نگردند .

در شهرستان پیشوا نیز افرادی هستند که علیرغم محروم بودن از نعمت پدر و نداشتن هیچ منبع درآمدی، آبرومندانه زندگی می کنند و کرامت انسانی خود را به لقمه ای نان نمی فروشند .

به همین منظور موسسه دارالایتام پیشوا در سال ۱۳۷۶ بنا به پیشنهاد حجت الاسلام غلامحسین هدایتی نژاد امام جمعه وقت این شهرستان برای کمک به یتیمان تأسیس شد .

در سال ۱۳۷۶ با توجه به نیازی که در شهرستان پیشوا احساس می شد، بنا به پیشنهاد حجت الاسلام هدایتی نژاد امام جمعه وقت و با کمک جمعی از متدینین این شهرستان، موسسه دارالایتام شهرستان پیشوا تأسیس شد و با انتخاب مجمع عمومی و مدیر عامل، این موسسه به ثبت رسمی رسید و فعالیت خود را آغاز کرد .

مکان دارالایتام پیشوا در سال های ابتدایی در پاساژ ، سارانی بود ولی به علت کمبود فضا، به مغازه حاج اکبر قمی منتقل و بعد از گذشت چند سال به مکان فعلی که زمین آن وقف میباشد انتقال و ساختمان آن نیز با کمک خیرین و مردم ساخته شد

موسسه خیریه دارالایتام پیشوا در حال حاضر حدود سیصد خانواده که شامل ششصد فرزند یتیم هستند را تحت پوشش خود دارد .

خانواده های تحت پوشش ماهی یک بار مراجعه می کنند و ارزاق مانند برنج، گوشت، عدس، نخود، لوبیا، ماکارونی، تاید و صابون را دریافت می کنندو البته در ماه مبارک رمضان پنیر و خرما نیز به این سبد غذایی اضافه می شود .

همچنین سه نوبت در سال و به مناسبت های آغاز سال نو، آغاز سال تحصیلی جدید و ماه مبارک رمضان، به هر فرزند حدود پنجاه هزار توان پول نقد تعلق می گیرد .

در صورتی که خانواده های تحت پوشش بیمار شوند و منزل آنها نیاز به تعمیر داشته باشد، موسسه به آنها کمک می کندو این موسسه به دخترانی که ازدواج کنند ،نیز کمک می کند تا بتوانند جهیزیه ای تهیه کنند .

این موسسه هیچ گونه درآمد دولتی نداشته و تمام درآمد آن از طریق نذورات و کمک های مردمی تأمین می شود والبته جمعی از معلمان خیر نیزبه صورت داوطلبانه قبول کردند ،که ماهیانه مبلغی از حقوق آنان کسر شود و به حساب موسسه واریز گردد و در حال حاضر ماهیانه حدود یک میلیون و سیصد هزار تومان از این طریق به حساب دارالایتام پیشوا واریز می شود .

یکی دیگر از منابع درآمدی صندوق صدقاتی است که در اختیار مردم قرار داده میشودو آنها کمک های خود را درون آن می ریزند و به موسسه تحویل می دهند .

شایان ذکر است، تعدادی از خانواده های تحت پوشش، دارای حامی هستند، یعنی خیرین به صورت ماهیانه مبلغی را در اختیار دارالایتام قرار می دهند و درحال حاضر حدود دویست خانواده دارای حامی هستند .

/خبرنگار: سیما قربانی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار