مدیر امور طیور معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان

آغاز خرید پیله ترکرم ابریشم در آذربایجان غربی

خبرگزاری پانا: مدیر امور طیور معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از آغاز خرید پیله ترکرم ابریشم دراستان خبرداد.

کد مطلب: ۳۶۴۳۳۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،رضا یوسف رضایی با بیان این مطلب گفت : امسال نوغانداران استان از 54 جعبه تخم نوغان توزیعی حدود یک هزار کیلو گرم تخم نوغان برداشت کردند .
رضایی قیمت خرید هرکیلو تخم نوغان را به طور میانگین 20 هزار تومان اعلام کرد و گفت : رونق صنعت نوغانداری در کشور می‌تواند عاملی جهت اشتغالزایی روستائیان، جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها، ایجاد درآمد مناسب فرعی در کنار سایر فعالیت‌های کشاورزی باشد.
وی با بیان اینکه رونق تولید پیله کرم ابریشم در استان یکی از هدف گذاری های سازمان جهادکشاورزی استان می باشد، ادامه داد: با توجه به فعالیت های انجام گرفته در سال 93 امسال توزیع تخم نوغان به 54 جعبه و توزیع 10 هزار اصل نهال توت اصلاح شده با همکاری صندوق حمایت از زنان روستایی افرایش یافته است و 18 برابر در مقایسه با سال گذشته در تولید پیله کرم ابریشم رشد داشته ایم .
وی خاطر نشان کرد: با امکان به کارگیری بخش نسبتا غیر فعال جامعه روستایی شامل زنان ، کودکان و سالخوردگان و فعالیتی با بازده مناسب حدود 27 روز با دستور کار کارشناسان مدیریت امور طیور معاونت بهبود تولیدات دامی تا حدودی این صنعت در استان از سال گذشته رونق گرفته و در حال احیا است.
مدیر امور طیور معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: از سال گذشته که این طرح در استان اجرا شده است ، کلاسهای آموزشی توسط معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان برای علاقمندان در اسفند ماه برگزار می شود و در اواخر اردیبهشت ماه نیز تخم نوغان به صورت رایگان بین متقاضیان توزیع می گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار