برنامه ریزی گسترده صدا و سیمای خراسان شمالی برای ماه مبارک رمضان

خبرگزاری پانا: در ماه مبارک رمضان 6 ویژه برنامه رادیویی و تلویزیونی شبکه اترک اجرا می شود.

کد مطلب: ۳۶۲۳۳۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانابه نقل از روابط عمومی صدا و سیمای مرکز خراسان شمالی ، در ماه مبارک رمضان سال 1394 سه ویژه برنامه رادیویی و سه ویژه برنامه تلویزیونی اجرا می شود.

بنا بر این گزارش ، رادیو اترک در ماه مبارک رمضان با ویژه برنامه های " پرواز لحظه ها " و " سروش سحری " و " جزء خوانی قران کریم " میزبان شماست .

شنوندگان رادیو اترک از روز نخست تا پایان ماه مبارک از ساعت 19:00 الی 20:30 می توانند ، هر روز افطار را بر سر سفره ویژه برنامه ای به نام " پرواز لحظه ها " بنشینند .

" پرواز لحظه ها " به تهیه کنندگی امیر بدیعی و گویندگی و اجرای علی رضوانی و مینا احمدی و نویسندگی احسان سید زاده و گزارشگری یاسر ولیزاده به روی آنتن می رود و مجری بازیگران این برنامه علی گریوانی و یاسرولیزاده و دستیار تهیه نیز حمیدرضا پورهاشمی هستند .

برنامه رادیویی " پرواز لحظه ها " با آیتمهایی نظیر پخش ادعیه و مناجات و قرآن کریم ، بخش تغذیه و سلامتی در ماه رمضان ، حضور کارشناس و کلام گوینده ، گزارش مردمی ، احکام روزه ، رمضان در ادبیات فارسی با عنوان ( من و راز رمضان) ، سفرنامه رمضان ، تلفن های مردمی و ارتباط با مراکز استانها به روی آنتن می رود .

همچنین " سروش سحری " نام ویژه برنامه ای است که به مدت 120 دقیقه هر روز در ایام ماه مبارک رمضان از ساعت 2:00 بامداد تا هنگام پخش اذان صبح به تهیه کنندگی فرشاد متقی ، نویسندگی مریم نیازی ، اجرای جواد اسکندری و گزارشگری محمد یزدانی و یاسر ولیزاده به روی آنتن می رود .

آیتمهای این برنامه ، پخش دعای سحر و مناجات ، کلام گوینده ، حضور کارشناس مذهبی ، شعر و هم خوانی ، کارشناسی دعای ابوحمزه و دعای سحر با حضور امامان جمعه استان ، گزارش مردمی ، تلفن های مردمی ، معرفی کتاب ، مسابقه قرآنی ، کارشناسی نهج البلاغه، فرمایش بزرگان و پخش اذان صبح خواهد بود .

اما سیمای اترک هم در ماه ضیافت الهی با برنامه های " ماه خدا " ، " سحرخیزان " و " جزء خوانی قرآن کریم " میزبان دلهای مخاطبان است .

" ماه خدا " نام ویژه برنامه ماه رمضان در شبکه اترک است که هر شب به مدت 70 دقیقه که از ساعت 19:00 و پس از افطار ( 35 دقیقه بعد از اذان مغرب و عشاء ) پخش می گردد و آیتمهای این ویژه برنامه شامل ، آرم با صدای محسن میرزازاده ، وله ، مسابقه قرآنی ، حضور 70 نفر از اقشار مختلف مردم استان در هرشب ، حضور و گفتگو با میهمان ویژه، پخش مستند معرفی میهمان ، کارشناس مذهبی ، کارشناس تغذیه و پزشکی ، مناجات ، پخش اذان مغرب ، رمضان در کنار هم ( در این آیتم هر شب یکی از کودکان بی سرپرست یا بد سرپرست با معرفی نهادهای ذیربط شناسایی و با مجری بازیگر این برنامه همراه می شود ) ، گزارش مردمی ، گزارش از مساجد سطح استان و ... خواهد بود.

ویژه برنامه ماه خدا با اجرای آقایان آرش ضرغامی و احمد قدوسی ، تهیه کنندگی رسول فرح بخش و کارگردانی تلویزیونی مجتبی فروزانفر به روی آنتن می رود .

همچنین سیمای اترک در ماه مبارک رمضان امسال برنامه سحرخیزان به تهیه کنندگی حسین علیزاده در تعداد 30 برنامه 90 دقیقه ای آماده پخش شده است که بخشهایی از این برنامه شامل آرم و وله ، کلام مجری ، ذکر احادیث و روایات ، مشاغل سحر ( معرفی مشاغلی که در شیفت شبانه کار و فعالیت می کنند ) ، شرح دعای ابوحمزه ثمالی با حضور حجت الاسلام و المسلمین یعقوبی امام جمعه بجنورد ، 30 نکته 30 سحری ، رمضان المبارک در شعر و ادبیات فارسی ، سحرخوانی ، شرح دعای ایام ماه رمضان توسط امامان جمعه استان ، توصیه های پزشکی ، مناجات و دعای سحر و پخش اذان صبح می باشد .

این برنامه با اجرا و نویسندگی حجت الاسلام اسدی ، تهیه کنندگی حسین علیزاده ، تصویربرداری محمد اسپیگی ، حسین بهادری و علی سبحانی ، کارگردانی مجتبی تدبری ، تدوین حسین بهادری ، دستیار تهیه و گزارشگری غلامرضا هدایتی از ساعت 2:00 بامداد از سیمای شبکه استانی اترک پخش می گردد .

هم استانیهای مومن و روزه دار همچنین می توانند همه روزه در ایام ضیافت ا... بیننده مراسم جزء خوانی قرآن کریم که در محل امام زاده سید عباس (ع) شهرستان بجنورد برگزار می شود ؛ از سیمای شبکه اترک باشند .

این برنامه روحانی و معنوی در قالب 30 برنامه 60 دقیقه ای و از ساعت13:00 الی 14:00هر روز بروی آنتن می رود و تهیه کننده و کارگردان آن علی رحیمی خواهد بود .

گفتنی است سایر برنامه های صدا و سیمای استان نیز به موضوع ماه مبارک رمضان منعطف می شود و رمضانی پر از معنویت ، عبودیت ، خداباوری و خدا محوری را برای مردم استان رقم می زند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار