صنایع دستی،گردشگری و اصناف نقش پررنگ تری در عرصه اشتغال ایفا کنند

خبرگزاری پانا: در نشست کارگروه اشتغال استان بر نقش آفرینی بیشتر بخش های صنایع دستی، گردشگری و اصناف در عرصه اشتغال تاکید شد.

کد مطلب: ۳۳۸۷۳۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، در این نشست معاون سیاسی و امنیتی استاندار با تاکید بر این نکته که ظرفیت های اشتغال زایی استان در زمینه هایی مانند صنایع دستی بیشتر از وضعیت موجود است اظهار داشت: روستای کاج رزن سال گذشته 12 ملیارد دلار صادرات در حوزه صنایع دستی داشته است و بخش اعظم فعالیت های اقتصادی این روستا به این حوزه اختصاص یافته است.

آذرمی افزود: متأسفانه در استان ما ظرفیت اشتغال زایی بخش صنایع دستی بسیار کم ارزیابی شده و ضروری است با یک برنامه ریزی بلندمدت و پرهیز از کارهای مقطعی و کوتاه مدت، به دنبال ایجاد شغل های پایدار در این بخش باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش همچنین عنوان کرد: جای خالی خانه های اجاره ای مختص گردشگران در استان به شدت احساس می شود. در صورت فعال شدن این بخش علاوه بر رونق مسکن، زمینه حضور طولانی تر مسافران به ویژه در شهرستان ها فراهم می شود.

اصناف نیازمند نوسازی هستند

در دنباله این نشست معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی با اشاره به توجه جدی به ظرفیت های بخش خدمات در دوران دولت اصلاحات اظهار کرد: در شرایط فعلی نیز ضرورت توجه به بخش خدمات کاملاً احساس می شود و متأسفانه هنوز بسیاری از شغل های جدید در این شهر تعریف نشده اند و اصناف فعلی هم خدمات مطلوبی ارایه نمی دهند که این وضعیت شهروندان را دچار مشکل کرده است.

دکتر حاتمی همچنین عنوان کرد: در این حوزه و به ویژه بخش خدمات با مشکلاتی مواجه هستیم و به همین دلیل موضوع نوسازی اصناف باید به شکل جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: این بخش ظرفیت های بسیاری برای اشتغال زایی دارد که باید با تدوین یک برنامه جامع و مدون آن را فعال کرد.

اصناف از وضعیت سنتی فعلی خارج شوند

فرماندار کرمانشاه در دنباله این نشست گفت: باید بخشی از اشتغال زایی استان به بخش اصناف واگذار شود و فعالیت های این مجموعه تنها به امورات جاری محدود نماند.

رنجبر افزود: خانه اصناف باید با به کارگیری مشاوران قوی زمینه ای را فراهم کند که به تدریج از وضعیت سنتی فعلی خارج شود.

در این نشست گزارش سازمان صنعت، معدن و تحارت پیرامون تعهدات ایجاد اشتغال ارایه شد که طبق گزارش ارایه شده این سازمان در سال گذشته 2113 نفر تعهد ایجاد اشتغال داشته که در این میان برای 2754 نفر ایجاد اشتغال کرده است.

همچنین سازمان میراث فرهنگی نیز طبق گزارش ارایه شده این سازمان در سال گذشته 828 نفر تعهد اشتغال داشته که در این میان برای 891 نفر ایجاد اشتغال کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار