دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی:

۹۰درصد تاخیر پروازها خارج از اراده ایرلاین‌هاست

خبرگزاری پانا: دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: بیش از ۹۰ درصد تاخیرهای پروازی شرکت های هواپیمایی ناشی از مسایلی است که مربوط به این شرکت ها نیست و خارج از اراده آنهاست.

کد مطلب: ۳۲۵۸۷۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، مقصود اسعدی سامانی در گفتگوی تلویزیونی در پاسخ به این پرسش که چند درصد از تاخیرها را شرکت های هواپیمایی باید بر عهده بگیرند؟ افزود: تاخیرهای هواپیمایی دو عامل عمده درون سازمانی و برون سازمانی دارد که عوامل برون سازمانی ارتباطی به شرکت های هواپیمایی ندارند اما به علت اینکه دستگاه های متعددی در پرواز دخیل هستند،‌ عملکرد آن دستگاه ها ممکن است موجب بروز تاخیر شود.
نقص فنی از عوامل درون سازمانی تاخیرهای پروازی است
وی با اشاره به اینکه نقص فنی از عوامل درون سازمانی تاخیرهای پروازی است ادامه داد: مشکلات صنعت هواپیمایی کشور و فرسودگی ناوگان و کمبود قطعات هم از مسایل اساسی موثر در تاخیرهای پروازهاست.
اسعدی سامانی درباره خرید هواپیمای فرسوده توسط شرکت هواپیمایی گفت: به لحاظ کمبود نقدینگی و ارزبری بالای صنعت حمل و نقل هوایی معمولا شرکت های هواپیمایی قادر نیستند با سرمایه های شخصی خود هواپیماهای نو را خریداری کنند لذا حمایت دولت در این باره موثر است اما شرکت های هواپیمایی به رغم مصوبات نتوانستند از تسهیلات صندوق توسعه ملی در این خصوص استفاده کنند.
وی افزود: ‌مقررات صندوق توسعه ملی به گونه ای است که تاکنون هیچکدام از شرکت های هواپیمایی نتوانستند از تسهیلات این صندوق استفاده کنند.
دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: شرکت های هواپیمایی به عنوان بنگاه اقتصادی در پی جلب مسافران و همچنین ایمنی هستند بنابراین راضی به تاخیر مسافران نیستند زیرا ضرر می کنند.
تاخیرها هزینه های زیادی برای شرکتها دارد
اسعدی سامانی ادامه داد: شرکت های هواپیمایی هزینه زیادی را بابت تاخیرهایی که ناخواسته به آنها تحمیل می شود پرداخت می کنند.
وی با بیان اینکه تاخیر در پروازها تنها منحصر به کشور ما نیست گفت: امروز در اروپا 356 پرواز باطل شده است و ده هزار و 40 پرواز هم تاخیر داشت.
دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی افزود: در سی روز گذشته در اروپا 8 هزار 535 پرواز باطل شده و 83 هزار و 913 پرواز هم تاخیر داشته است.
اسعدی سامانی درباره ‌مقررات هواپیمایی هم گفت: این مقررات بر اساس استانداردهای بین المللی است بنابراین خارج از این مقررات نمی توانیم عمل و باید منطبق بر مقررات بین المللی دستورالعمل حقوق مسافر را تدوین کنیم.
وی افزود: بخشی عمده ای از تاخیرات انعکاسی است و مربوط به شرکت های هواپیمایی نمی شود.
اسعدی سامانی گفت: سازمان هواپیمایی کشوری،‌نرخ ها را به صورت تکلیفی تعیین می کند و این نرخ ها بر اساس قیمت تمام شده است و هیچ حاشیه سودی برای شرکت های هواپیمایی دیده نشده است.
منبع:تسنیم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار