مراسم ˝جشن نفس، جشن زندگی˝ ویژه بزرگداشت خانواده های اهدا کنندگان

خبرگزاری پانا: مراسم ˝جشن نفس، جشن زندگی˝ ویژه بزرگداشت خانواده های اهدا کنندگان و گیرندگان عضو با حضور تایون نجفی زاده رئیس اداره پیوند و بیماریهای وزارت بهداشت، دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، مهندس فرج الله خبیر معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان، ثریا قاسمی بازیگر سینما و تلویزیون، جمعی از معاونین و مدیران دانشگاه به همراه جمعی از خانواده های اهدا کنندگان و گیرندگان عضو استان خوزستان در سالن شهدای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد.

کد مطلب: ۳۲۰۰۶۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از دانشگاه علوم پزشکی اهواز، مراسم "جشن نفس، جشن زندگی" ویژه بزرگداشت خانواده های اهدا کنندگان و گیرندگان عضو با حضور تایون نجفی زاده رئیس اداره پیوند و بیماریهای وزارت بهداشت، دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، مهندس فرج الله خبیر معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان، ثریا قاسمی بازیگر سینما و تلویزیون، جمعی از معاونین و مدیران دانشگاه به همراه جمعی از خانواده های اهدا کنندگان و گیرندگان عضو استان خوزستان در سالن شهدای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد.

دکتر اسماعیل ایدنی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در ابتدای این مراسم ضمن گرامی داشت یاد عزیزانی که با اهدای عضوشان امکان زندگی و میسر نمودن حیات را برای افرادی که در معرض خطر بودند گفت: امروزه، پیشرفتهای پزشكی در سراسر جهان سبب شده است تا از مرگ زودرس افراد جلوگیری شود و طول عمر با كیفیت افزایش یابد.
وی ادامه داد: بسیاری از بیماریها به ویژه بیماریهای قلبی، ریوی، كلیوی و كبدی بیماریهایی هستند كه ممكن است افراد را در معرض مرگ زودرس قرار دهند. خوشبختانه پیشرفتهای پزشكی كه در ایران رخ داده است، ظرفیت خوبی در كشور ایجاد کرده که بتوان تا حدود زیادی از مرگهای زودرس جلوگیری به عمل آورد.
ایدنی افزود: علیرغم ظرفیت بسیار خوبی كه در ساختار نظام سلامت برای پیوند عضو وجود دارد، در مقایسه با كشورهای دیگر در سطح بسیار پایینی از اهدا عضو برای پیوند هستیم.
وی گفت: با توجه به اینكه در بسیاری از كشورها اهدا عضو از فرد زنده و سالم ممنوع است، در حال حاضر در كشور ما بیشتر پیوندهای كلیه كه انجام می شود، از فرد زنده است.
رییس دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور اهواز ادامه داد: از آن جا که در كشور ما فرهنگ سازی مناسبی در جهت اهدا عضو صورت نگرفته و خیراندیشی در اهدا عضو برای مردم تبیین نشده است، با پایینترین درصد اهدا عضو در كشور روبرو هستیم.
وی تصریح كرد: عنصری كه فرهنگ كشور ما را از بقیه كشورها متمایز می كنند، عنصر ایثار است. نمونه آن در جنگ تحمیلی بود كه مردم كشور از همه جا گرد هم آمدند و از ناموسشان در خوزستان دفاع كردند و از عزیزانشان در این راه گذشتند.
ایدنی تاكید كرد: آمار بیماران كبدی، ریوی، كلیوی و قلبی در استان خوزستان بالا است و بدین ترتیب بیماران نیازمند به پیوند عضو در استان نیز آمار بالایی دارند، بنابراین باید بستری فراهم کرده و نگذاریم عزیزانی كه در لیست انتظار پیوند هستند، به دلیل اینكه نوبت به آنها نمی‌رسد، دچار مرگ زودرس شوند.
وی افزود: هدف از حضور در جشن نفس، تشكر از عزیزانی است كه این جشن را برگزار كردند و بانی این برنامه بودند و به خصوص از خانوادهای اهداكننده عضو تشكر و قدردانی می‌كنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار