مدیرکل بنیاد مسکن فارس:

طرح اخیر مجلس از مهاجرت روستائیان به شهرها پیشگیری می‌کند

خبرگزاری پانا: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس گفت: طرح اخیر مجلس از مهاجرت روستائیان به شهرها پیشگیری می‌کند.

کد مطلب: ۳۰۰۴۱۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، سید علی لقمانی در بازدید از تعدادی از روستاهای شهرستان کوار که به همراه نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی صورت گرفت، اظهار داشت: نیاز مبرم به توسعه روستاها و مدیریت جامع و حذف موازی‌کاری‌ها در این اواخر در طرح یک‌فوریتی نمایندگان مجلس نیز تقدیم هیئت‌رئیسه شده و این طرح می‌تواند راهگشای بسیاری از معضلات در این زمینه باشد.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس اضافه کرد: طرح یک‌فوریتی توسعه و سازمان‌دهی خدمات‌رسانی به روستاها بخش‌های مختلفی از جمله پیشگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها،‌ جلوگیری از حاشیه‌نشینی در اطراف کلان‌شهرها، کاهش فاصله برخورداری نقاط روستایی و شهری و توجه به توسعه پایدار در روستاها را شامل می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس این طرح را در راستای بسترسازی برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به‌ویژه در مناطق با ظرفیت تولید دانست و افزود: طرح توسعه و ساماندهی خدمات‌رسانی به روستاها درصدد پررنگ‌تر کردن نقش روستاها به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین ارکان تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در بخش تولید محصولات کشاورزی است.

لقمانی خاطر نشان کرد: بررسی مواد این طرح در کمیسیون‌های مجلس با حضور نمایندگان سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، بنیاد مسکن و وزارت کشور امیدبخش آن است که مشکلات این بخش به‌صورت ریشه‌ای حل‌وفصل شود.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس در جمع اهالی روستای ده‌شیب از توابع بخش مرکزی شهرستان کوار با حضور نماینده مردم این شهرستان در مجلس در مورد تأمین اعتبار لازم برای بهسازی محور ورودی روستا و محوطه‌سازی گلزار شهدای روستای ده‌شیب و نیز اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت مسکن روستایی به‌صورت ضمانت سفته زنجیره‌ای که در شرف ابلاغ است در این روستا خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار