در گفتگو با پانا مطرح شد:

راز قتل مرموز مسلحانه در کمتر از 7 ساعت کشف شد

خبرگزاری پانا: کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی اصفهان راز قتل مرموز شب گذشته را در کمتر از 7 ساعت کشف کردند.

کد مطلب: ۲۸۱۰
لینک کوتاه کپی شد

سرهنگ حسین زاده رییس پلیس آگاهی اصفهان در گفتگو پانا با اعلام این خبر اظهار داشت: شب گذشته حوالی ساعت 2 بامداد با به صدا درآمدن زنگ تلفن پلیس 110 اصفهان خبر وقوع جنایتی هولناک به پلیس مخابره شد.
وی تصریح کرد: صدای مردی نگران و پریشان از آن سوی خط خبر به قتل رسیدن پسر 26 ساله اش را با صدای لرزان بیان می کرد.
وی افزود: بلافاصله پس از این تماس کارآگاهان جنایی پلیس در جریان قرار گرفتند و بدون فوت وقت و بی درنگ در صحنه قتل حاضر شدند.
این مقام مسئول در ادامه عنوان کرد: مأموران در صحنه جنایت با جسد مردی مواجه شدند که با شلیک دو تیر از ناحیه سینه به قتل رسیده بود و در اطراف جسد دو پوکه سلاح کلاشینکف نیز به چشم می خورد.
وی ادامه داد: کارآگاهان بلافاصله کار خود را شروع کردند و جای جای صحنه را با دقت و مو به مو بررسی کردند.
وی اظهار داشت: کارآگاهان در تحقیقات خود از خانواده مقتول سوالاتی پرسیدند که با جواب های ضد و نقیض و متفاوتی از سوی آنان مواجه شدند که به نوعی خود را بی خبر از ماجرا و در حال استراحت قلمداد می کردند و صدای شلیک گلوله آنها را به حیاط منزل کشانده و با جسد مقتول مواجه شده اند.
سرهنگ حسین زاده گفت: تناقض گویی های فراوان خانواده و نتیجه تحقیقات اولیه معاینه جسد نشان می داد خانواده قصد پنهان نگه داشتن موضوع مهمی را از پلیس دارند.
مجدداً تصاویر صحنه جرم مورد بررسی قرار گرفت و نیز کارآگاهان جنایی بار دیگر در محل وقوع جرم حاضر شدند تا محل را دوباره مورد بازبینی قرار دهند. مشاهدات و تحقیقات دو فرضیه را نزد کارآگاهان قوت داد. اول اینکه مقتول توسط برادرش به قتل رسیده اشد و دیگر اینکه با احتمال قریب به یقین متوفی اقدام به خودکشی کرده است که فرضیه دوم با عنایت به وضعیت روحی و روانی و سابقه خودکشی مرحوم و همچنین وضعیت ظاهری ساختمان مسکونی(محل وقوع جرم) و وضعیت جسد دور از انتظار نبود.
رییس پلیس آگاهی اصفهان ادامه داد: سرانجام با روشن شدن نتیجه آزمایشات علمی و بررسی های موشکافانه متخصصین پلیس آگاهی برادر متوفی لب به اعتراف گشود و چنین عنوان داشت که برادرم به بیمار اعصاب و روان مبتلا و چندین مورد سابقه بستری در بیمارستان روانی را داشت و مرحوم به کرار اقدام به خودزنی و خودکشی با سلاح سرد یا قرض می کرد تا اینکه در شب حادثه به اتفاق پدر و همسرم مشغول استراحت بودیم و مادرم جهت عیادت و نگهداری از خواهرم که به تازگی عمل جراحی کرده بود در منزل وی بسر می برد. حدود ساعت 11 بود که با شنیدن صدای مهیبی از خواب بیدار و وارد حیاط منزل شدیم که با جسد برادرم در حالی که سلاح کلاشینکف نزدیک او افتاده بود روبرو شدیم.
هراسان بودیم و از جهتی خودکشی در جامعه و به ویژه خانواده ما کاری نکوهیده است به جهت حفظ آبرو نزد بستگان تصمیم گرفتیم موضوع را به صورت قتل جلوه دهیم. لذا سلاح را در محل امن مخفی و سپس به اورژانس و 110 زنگ زدیم.
این مقام مسئول گفت: با توجه به اظهارات برادر متوفی سریعا محل مخفی کردن سلاح شناسایی و در بازرسی صورت گرفته سلاح که آثار خون بر روی آن هنوز مشهود بود کشف و به ازمایشگاه پلیس منتقل شد و کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی اصفهان موفق شدند در کمتر از 7 ساعت پرده از راز این خودکشی و داستان ساختگی خانواده متوفی بردارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار