چای سفید محصول ارزشمند در گیلان

خبرگزاری پانا:چای سفید که طعم ملایم و شیرین دارد در چین، ژاپن و منطقه دارجلینگ هند تولید می شود.چای سفید صرفا از گلبرگ های تازه گیاه تهیه می شود که هنوز پرز خود را از دست نداده است.

کد مطلب: ۲۷۶۲۰۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،در آغاز فصل بهار غنچه چای را پیش از آن که باز شود می چینند و خشک می کنند. چای سفید خاصیت فوق العاده ای دارد و سه برابر چای سبز یا سیاه، حاوی پلی فنل های آنتی اکسیدان است.

نادر ارشدی معاون سازمان چای کشور در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: در گیلان دو واحد کار خانه چای اقدام به تولید چای سفید کرده اند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعریف عام و مورد پذیرش جهانی استاندارد بین المللی برای چای سفید ارائه نشده است ،اضافه کرد:در مجموع دو تعریف برای چای سفید وجود دارد.

وی ادامه داد: دیدگاه چینی در مورد چای سفید به فرآورده دو زیر گونه کاملیا که تنها در استان فوکیان می روید برمی گردد که به روش سنتی تهیه می شود .

وی تصریح کرد:چای سفید یک محصول بهاره است.

ارشدی در ادامه خاطر نشان کرد: دیدگاه سایر کشورها این است که چای سفید یعنی چایی که با چیدن فقط غنچه یا غنچه برگ و برگ اول پس از خشک کردن به دست می آید.

وی تصریح کرد: این تعریف در سطح جهانی پذیرفته شده است اما با این تعریف چای سفید چینی از گردونه چای سفید حذف می شوند.

وی افزود: طبق یک بررسی علمی میزان کل پلی فنل،کافئین و اپی گالوکاتچین گالات چای سفید بالاتر از چای سبزو کافئین آن به دلیل تهیه شدن ازغنچه از همه چای ها بیشتر است.

وی اظهارکرد: تولید چای سفید گران و زمان بر است.

بی شک با برنامه ریزی های دقیق، بکارگیری فارغ التحصیلان و متخصصان ،نظارت بیشتر بر عملکرد عطاری ها و تحقیقات ویژه در خصوص چای سفید می توان بستر تولید این نوع از چای را در گیلان گسترش داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار