استاندار اردبیل خبر داد:

افزایش 10 برابری بودجه عمرانی اردبیل

خبرگزاری پانا:استاندار اردبیل گفت: امسال بودجه عمرانی اردبیل حدود 10 برابر افزایش یافته است.

کد مطلب: ۲۷۳۱۴۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،مجید خدابخش درچهارمین جلسه مجمع مشورتی بانوان عضو شوراهای اسلامی شهرهای استان که در محل استانداری اردبیل برگزار شد، گفت: خوشبختانه 10 پروژه بخش خصوصی استان اردبیل که به حالت تعطیل درآمده بود در حال فعال شدن است.

وی ادامه داد: عملیات احداث پل معلق مشگین‌شهر نیز که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی آغاز و تعطیل شده بود در حال حاضر فعال شده و با اختصاص بودجه لازم در ماه‌های آینده افتتاح خواهد شد.

رئیس شورای اداری استان تصریح کرد: امسال حدود 10 برابر بودجه عمرانی افزایش یافته و به حساب واریز شده است.

خدابخش افزود: با افزایش بودجه عمرانی استان اردبیل پروژه‌های بزرگ که راکد مانده بودند دوباره فعال خواهند شد.

وی از آغاز به کار پروژه‌هایی همچون سد گیوی، بیمارستان پرومای اردبیل و پروژه دشت فتحعلی خبر داد و عنوان کرد: این پروژه‌ها با اختصاص بودجه مورد نیاز فعال شده‌اند که این امر سبب بازگشت به کار کارگران و مهندسانی که به دلیل توقف این پروژه‌ها بیکار شده بودند، شده است.

استاندار اردبیل ادامه داد: بسیاری از این پروژه‌ها با جذب اعتبارات لازم تا پایان سال تکمیل و از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح می‌شوند.

خدابخش از سرمایه‌گذاری‌های جدید در استان و انجام رایزنی برای تحقق این امر در استان اردبیل خبر داد.

وی به سرمایه‌گذاری‌های انجام شده استان اردبیل اشاره کرد و گفت: در استان اردبیل 6 هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی و دولتی در حال سرمایه‌گذاری است و حداکثر طی چهار سال این مبلغ جذب خواهد شد.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان در خصوص منطقه ویژه اقتصادی نمین نیز تصریح کرد: این منطقه چهار سال پیش توسط هیئت دولت و مجلس تصویب شد اما چون متولی این امر دستگاه‌های دولتی بودند و در آن زمان هیچکدام بودجه‌ای نداشتند این امر راکد ماند تا اینکه قرار شد یک سرمایه‌گذار بخش خصوصی این پروژه را انجام دهد که همچنان پیگیر این مسئله هستیم.

خدابخش در خصوص تخصیص بودجه به پروژه‌های موجود در شهرستان‌ها نیز گفت: بودجه اختصاصی به استان ابتدا به شورای برنامه‌ریزی استان آمده سپس در بین شهرستان‌ها تقسیم می‌شود بنابراین در خصوص اعتبار مورد نیاز پروژه‌های خود شهرستان‌ها باید اقدام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار