معاون اجرایی اداره كل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری كشور:

حوزه هنری باید پایگاه هنرمندان حزب الهی باشد

خبرگزاری پانا: معاون اجرایی اداره كل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری كشور گفت: حوزه هنری باید پایگاه هنرمندان حزب الهی باشد

کد مطلب: ۲۶۲۹۶۹
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی حوزه هنری خوزستان، محمد كرم‌الهی، معاون اجرایی اداره كل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری كشور، در مراسم تودیع و معارفه ی حوزه ی هنری خوزستان که روز دوشنبه 31شهریورماه حضور داشت با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: این هفته، هفته اتصال زمین به آسمان است و هر دفاعی در برابر هر هجمه و حمله‌ای در خودش فرهنگ را می‌سازد. وی ادامه داد: خوزستان نه تنها یك سرزمین با طول و عرض جغرافیایی بلكه یك كرانه عشق و یك كهكشان ستاره پرفروز و یك ایران فرهنگ، هنر، تمدن و یك جهان ایثار است و هر ایرانی در هر كجای این وطن كه نفس می‌كشد احساس بالندگی از نام خوزستان دارد. وی توضیح داد: اگر حوزه هنری می‌خواهد موفق باشد باید به آن حقیقت اساس‌نامه‌ای كه در آن وظایف به ترتیب نوشته شده است عمل كند. تولید اثر فاخر دینی، تربیت و پرورش هنرمند مسلمان انقلابی باید جزو وظایف ذاتی حوزه هنری باشد و اگر این گونه نباشد مثل دیگر دستگاه‌ها می‌شود.
معاون اجرایی اداره كل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری كشور ادامه داد: ماموریت حوزه هنری پرداختن به هنر انقلاب اسلامی است و میوه آن آثار فاخر دینی و انقلابی است و اگر غیر از این است هنر مورد مطالبه حوزه هنری نیست. او عنوان كرد: بهترین كار در موقعیت و شرایط حاضر این است كه تناسب‌سازی كنیم و خودمان را با وظایف ذاتی حوزه هنری تنظیم كنیم و بدانیم كه حوزه هنری چرا به وجود آمده است و كارش چیست و نقشش در دهه چهارم انقلاب اسلامی چه می‌تواند باشد؟ كرم‌الهی ادامه داد: خوشبختانه از یك سال گذشته به خاطر مدیریت آقای نادری حركت‌هایی آغاز شد كه قابل تقدیر بود و به خاطر تحقق همین خواسته‌ها به او خسته نباشید می‌گوییم. این تغییر و تحولات به معنای عدم توفیق كلی و جامع یك حركت آغازی مدیریتی نیست. وی اضافه كرد: كسی كه به جای آقای نادری می‌آید از اهالی فرهنگ استان است و آدمی پر دغدغه و فعال است كه بیشتر اشتهار به مطبوعاتی بودن دارد اما كاركردهای فرهنگی و اجتماعی او در حلقه دوم فعالیت‌هایشان قابل تامل است. من ورود آقای چرخابی را به جمع حوزویون هنر ایران تبریك عرض می‌كنم و امیدوارم در تحقق اهداف و رسالت‌های حوزه هنری در سطح كلان و به ویژه در جغرافیای استان خوزستان موفق باشند. او افزود: توقع ما در شرایط موجود این است كه واقعا خوزستان باغ هنر انقلاب اسلامی باشد و باغبان این باغ حوزه هنری. این هدف و آینده‌ای است كه ما از حوزه هنری انتظار داریم.
در پایان با اهدای لوح تقدیر از محمود نادری به خاطر تلاش‌های او در دوره مدیریتی‌اش تقدیر شد و حكم علی‌رضا چرخابی كه از سوی مجید مصلحی، رییس حوزه هنری كشور صادر شده بود، توسط محمد كرم‌الهی به وی اعطا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار