رییس سازمان امور مالیاتی به پانا خبر داد:

تخلف ادارات در تعیین مالیات حقوق کارکنان

خبرگزاری پانا : رییس کل سازمان امور مالیاتی با اشاره به اینکه مالیات برحقوق به مازاد درآمد بیش از یک میلیون تومان باید تعلق بگیرد ، تاکید کرد: سازمان ها ،وزارتخانه ها و دستگاههایی که به جای اعمال مالیات به درآمد بیش از یک میلیون تومان به تمام مبلغ دریافتی کارمندان و کارکنان مالیات تعیین می کند ، دچار تخلف شده اند و نباید به این تخلف ادامه دهند .

کد مطلب: ۲۵۲۹۴۴
لینک کوتاه کپی شد

علی عسکری در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا با تاکید بر اینکه مالیات حقوق باید به مازاد دریافتی بیش از 12 میلیون تومان درسال تعلق بگیرد، اظهار کرد: درآمد ماهانه یک میلیون تومان وسالانه 12 میلیون تومان از پرداخت مالیات بر حقوق معاف است و اگر کارمندان و کارکنان دستگاهها بیش از یک میلیون تومان حقوق ماهانه دریافت می کنند باید بر مازاد حقوق مالیات وضع شود و نباید بر تمام ارقام دریافتی کارمندان مالیات اعمال شود .


وی ادامه داد: بنابراین سازمان ها ،وزارتخانه ها و دستگاههایی که به جای اعمال مالیات به درآمد بیش از یک میلیون تومان به تمام مبلغ دریافتی کارمندان و کارکنان مالیات تعیین می کنند دچار تخلف شده اند و نباید به این تخلف ادامه دهند .


رییس سازمان امور مالیاتی از کارمندان ،کارکنان و حقوق بگیرانی که مالیات وضع شده بر حقوق آنها از کل مبلغ دریافتی آنها تعیین می شود خواست این موارد را به سازمان امور مالیاتی اطلاع دهند .


عسکری در پاسخ به این پرسش که آیا ادارات به این بند قانونی اشراف ندارند ،گفت : من اطلاعی از دلایل ادارات ندارم و بهتر است از خود آنان بپرسید .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار