مدیر كل میراث فرهنگی آذربایجان غربی خبرداد:

مرمت و احیای بیش از 15 اثر تاریخی در آذربایجان غربی

خبرگزاری پانا: مدیر كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: امسال بیش از 15 اثر تاریخی در استان با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال، مرمت و ساماندهی شده است.

کد مطلب: ۲۵۰۵۳۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، "جلیل جباری" مدیر كل میراث فرهنگی آذربایجان غربی با اعلام این مطلب اظهار داشت: سبک سازی ، ساماندهی و عایق کاری بام، اجرای سنگ فرش و احیای قسمت های تخریب شده از جمله اقدامات مرمتی در بناهای تاریخی استان می باشد.

مدیر كل میراث فرهنگی آذربایجان غربی در ادامه با تشریح عملیات مرمتی آثار تاریخی در استان گفت: ساماندهی موزه سنگ سه گنبد، برچیدن شیروانی های کهنه، زیرسازی، ساماندهی و عایق کاری بام راسته پنیر فروشان در بازار قدیمی و مسجد سردار ارومیه جمله آثار تاریخی احیا شده در شهر ارومیه می باشد .
جباری اضافه كرد: در همین راستا بخشی از کاخ موزه باغچه جوق و ساختمان هلال احمر ماکو مرمت شده و همچنین با تکمیل کافی شاپ و محل بلیط فروشی قره كلیسای چالدران و قیرگونی بام آن نسبت به ساماندهی این كلیسا اقدام شده است .
وی افزود: ساماندهی کامل عایق کاری بام و مرمت طاق های تخریب شده مسجد چورس ، بندکشی و اجرای سنگ فرش درحمام بیگ جوان قره ضیاءالدین، ساماندهی و سبک سازی و احیای دالان های رطوبت گیر بام و مرمت نور گیر کلیسای هفتوان سلماس، مرمت دو دهنه طاق درراسته زغال فروشان بازار خوی و سنگ فرش و ایزوگام بازار و کاروانسرای خان خوی نیز از دیگر اقدامات مرمتی در استان می باشد .
مدیر كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در ادامه گفت: ساماندهی انبار و ترمیم کاهگل های بقایای معماری تپه حسنلو و مرمت بخشی از حمام بیستون سردشت نیز از دیگر بخش های اقدامات مرمتی در استان آذربایجان غربی می باشد .
جباری افزود: علاوه بر عملیات مرمتی مذكور، برخی از موزه های استان از جمله موزه های ارومیه، نقده، میاندوآب، خوی، مهاباد و كاخ موزه باغچه جوق نیز تجهیز و ساماندهی گردیده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار