رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان رامیان:

آغاز فاز اول واکسیناسیون 7 هزار دام سنگین شهرستان رامیان علیه تب برفکی

خبرگزاری پانا: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان رامیان از آغاز فاز اول واکسیناسیون تب برفکی 7 هزار راس گاو و گوساله در شهرستان رامیان خبرداد.

کد مطلب: ۲۲۴۵۱۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا: دکتر محمد الهی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان رامیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی گل رامیان اظهار داشت : این شبکه بمنظور کنترل و مقابله با بیماری خطرناک و مهم تب برفکی در جمعیت گاو و گوساله و نیز گوسفند و نیز در راستای اجرای طرح واکسیناسیون همزمان تب برفکی در سطح استان نسبت به اعزام اکیپهای واکسیناسیون به واحدهای دامداری صنعتی، نیمه صنعتی و سنتی سطح شهرستان اقدام نموده است.


وی با بیان اینکه در این خصوص از توان بخشی خصوصی دامپزشکی نیز استفاده شده است ، بیان کرد : در فاز اول این طرح نسبت به انجام واکسیناسیون 4 هزار راس گاو و گوساله توسط بخش خصوصی و 3 هزار راس گاو و گوساله توسط بخش دولتی مورد واکسیناسیون تب برفکی قرار می گیرد.


محمدی تصریح کرد : از آنجاییکه بیماری تب برفکی از بیماریهای ویروسی فوق العاده واگیر در جمهیت دامی می باشد بر اساس برنامه دامپزشکی جمعیت دام سنگین سالی 4 بار و گوسفند و بز سالی یکبار مورد واکسیناسیون عمومی قرار میگیرد تا بتوان از ابتلای دامها به این بیماری ممانعت کرد.


رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان رامیان خاطرنشان کرد: شهرستان رامیان 7 هزار جمعیت دام سنگین(گاو و گوساله) و 65 هزار جمعیت دام سبک(گوسفند) دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار