رونمایی از کتاب ˝ بهار کتاب ˝

خبرگزاری پانا: از کتاب «بهار کتاب» مجموعه بیانات مقام معظم رهبری در بازدیدهای سالانه از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در سالن علم و اندیشه بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران رونمایی شد.

کد مطلب: ۲۱۴۳۰۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب و مراسمی چون جایزه کتاب سال موجب می‌شود نویسندگان داخلی و خارجی در جهت اهدافی که جمهوری اسلامی ایران در آن قدم بر می‌دارد قلم بزنند.

علی جنتی افزود: خوشبختانه مقام معظم رهبری از دیر زمان نسبت به مقوله کتاب توجهی خاصی داشته‌اند و در بازدیدهایی که از نمایشگاه انجام داده‌اند نکات بسیار نقض و پرمایه‌ای را مطرح فرمودند.

وی نمایشگاه کتاب را باشگاه بزرگ فرهنگی توصیف کرد و گفت: نه تنها موضوع عرضه کتاب‌های مفید در اینجا صورت می‌گیرد، بلکه نشست‌هایی که در جهت ارتقای فرهنگ کشور کمک می‌کند در نمایشگاه برگزار می‌شود.

جنتی افزود: امیدواریم با برگزاری چنین محافل فرهنگی کودکان، نوجوانان و همه اقشار به کتابخوانی تشویق شوند.

کتاب «بهار کتاب» که مجموعه بیانات مقام معظم رهبری در بازدیدهای سالانه از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران است امروز با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری و علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن علم و اندیشه بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران رونمایی شد.

در این مراسم همچنین از تمبر یادبود بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی تهران رونمایی شد.

همچنین از چهار کتاب شهدای شاخص سال با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی ‌شد.

این چهار کتاب "بوی باروت و عطر نارنج" ، "حزب دیالمه" ، "رخصت پهلوان " و " بوی پدر" نام دارد که درباره زندگینامه چهار شهید شاخص سال است.

کتاب "بوی باروت و عطر نارنج" درباره زندگی نامه شهیده سید طاهره هاشمی و نویسنده کتاب نیز مریم مقیلی است.

کتاب "حزب دیالمه" درباره زندگینامه شهید عبدالمجید دیالمه و نویسنده کتاب نیز رحیم مختومی است.

کتاب "رخصت پهلوان" درباره زندگینامه حاج طیب رضایی و نویسنده کتاب نیز محمدی سرشت است.

کتاب "بوی پدر" نیز درباره زندگینامه شهید امیر مهرداد و نویسنده کتاب نیز خانم اعظم حمزه ای است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار