پیام تبریک مدیر کل آموزش و پرورش مازندران به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم

خبرگزاری پانا : مدیر کل آموزش و پرورش مازندران به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم پیام تبریکی را صادر کرد .

کد مطلب: ۲۱۲۴۱۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری پانا ،متن پیام تبریک سید علی قاسمی مدیر کل آموزش و پرورش مازندران بدین شرح است :

بسمه تعالی

دست های مهربان معلم ، اندیشه ی بلند و ذوق پویای او، گلواژه های شاداب و عشق آفرینی می رویاند که همواره بر قله های عزت و افتخار، جلوه گری می کند و دلدادگان کوی معرفت و دانش در ساحت پرجلای او، سر تواضع و ادب فرود می آورند. احساس هایی که از ذهن و زبان معلم، درخشان و ماندگار می رویند، چون نسیمی گوارا ، روح و جان مشتاقان را صفا می بخشد. به یمن گام های استوار اوست که در کوچه باغ های علم و دانش، تابلویی هزارنقش از تربیت اسلامی و ایرانی را برای فردا به یادگار نقش می بندد. خدمتگزاری به قاطبه معلمان، چراغ های فروزنده علم و دانایی ، توفیق بی بدیلی است که در این مجال زیبا ، هزاران قاصدک سپاس را به پاس عطای این توفیق معنوی به بارگاه نورانی پروردگار روانه می داریم. به حق باید گفت که نعمت جاودانه خدمت به معلم، تواضع در مقابل مقصد و اراده حضرت حق است.فلسفه آفرینش، تربیت و بارور ساختن وجود انسان است و مردمی که از معلم تجلیل می کنند، پرچم عزت و افتخار بر بام کشور خویش بر می افرازند و هویت خود را استمرار می بخشد.

معلمان، پیشگامان پیشرفت و اعتلای فرهنگ کشورند و در انجام رسالت خطیر تعلیم و تربیت، رشد و شکوفایی استعدادهای فطری آینده سازان برای نیل به مراتب متعالی حیات طیبه می کوشند. در افق اندیشه بلند و تابناک سکاندار بزرگ انقلاب، مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) نگاه ویژه و ارزنده ای نسبت به معلمان وجود دارد که نقش آنان را در جامعه ما، نقش تراز اول بر می شمارد و بر عهده ماست تا راهنیل به این نگرش متعالی را با همکاری و سختکوشی، بپیماییم.

تربیت انسان‌های خلاق، فکور، دین‌دار و پایبند به ارزش‌های الهی، دستاورد معلمان بزرگی است که با تمام همت خویش در دستگاه عظیم آموزش و پرورش تحقق بخش تحولی هستند که از منویات مقام معظم رهبری به شمار می آید. امروز آموزش و پرورش با راهبردهای سند بسیار وزین تحول بنیادین به عنوان نقشه راه سیاست های کلان نظام آموزشی، به نقطه عطفی رسیده که با عزم استوار معلمان، عناصر اصلی تعلیم و تربیت شاهد شکوفایی و رشد همه جانبه در نظام تعلیم و تربیت خواهیم بود.

بر این اساس ما معتقدیم آموزش و پرورش به عنوان نهادی فرهنگی و اجتماعی، فراتر از مدرسه و کلاس، در تحقق اهداف مهندسی فرهنگی و اعتلای فرهنگ عمومی کشور اهتمام خاصی باید داشته باشد تا در جنگ نرم و مقابله با تهاجم فرهنگی به ویژه با ترویج و نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی - ایرانی ایفای نقش کند. اکنون آموزش و پرورش مازندران افتخار دارد که در این راستا، زمینه مشارکت معلمان را در تصمیم سازی و تصمیم گیری ها فراهم سازد.

هفته معلم را به محضر همه معلمان، مربیان، مدیران و فرهنگیان ارزشمند استان لاله خیز مازندران تبریک عرض می نمایم و از درگاه پروردگار ، بهترین ها را برای تان آرزو می کنم.

سید علی قاسمی

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار