اسناد هویتی 44 نفر از مشاهیر زنجان در گنجینه ثبت احوال نگهداری می شود

خبرگزاری پانا: معاون امورحقوقی و اسناد هویتی اداره کل ثبت احوال استان زنجان گفت: اسناد هویتی 44 نفر از مشاهیر زنجان در گنجینه ثبت احوال این استان نگهداری می شود

کد مطلب: ۱۸۵۲۰۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس خبر پانا ، رحمان احمدی نژاد در گفتگو با خبرنگار پانا، افزود: گنجینه اسناد هویتی با هدف شناسایی نخبگان، معرفی مشاهیر به نسل جوان، جمع آوری و نگهداری می شود .

وی یادآورشد: اسناد هویتی جمع آوری شده در استان زنجان مربوط به مشاهیر علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی، شهدا، عالمان دینی و مجتهدان و بزرگان این مرز و بوم است .

احمدی نژاد تصریح کرد: تاکنون اسناد هویتی بسیاری از این بزرگان در مراسم های مختلف به صورت نمادین رونمایی شده که یکی از این رونمایی ها، گنجینه اسناد هویتی مرجع عالیقدر آیت الله العظمی سیدعزالدین حسینی زنجانی است .

وی تصریح کرد: هم اکنون در مرکز استان زنجان و شهرستان خدابنده این گنجینه راه اندازی شده است .

احمدی نژاد تاکید کرد: همزمان با دهه مبارک فجر نیز گنجینه اسناد هویتی در شهرستان های، خرمدره، ماهنشان و طارم راه اندازی شد .

معاون امورحقوقی و اسناد هویتی اداره کل ثبت احوال استان زنجان گفت: اسناد هویتی 10 نفر از علما و روحانیون دینی، هشت تن از فرماندهان شهید، شش نفر از شاعران، چهار نفر از اولین شهدای انقلاب، کوچکترین شهید کشور(در شهرستان خدابنده)، پنج تن از دانشمندان و فعالان عرصه علم و فن آوری، 11 تن از خیرین و افراد برجسته فرهنگی و 18 تن از شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس در این استان شناسایی و جمع آوری شده است .

احمدی نژاد ابرازکرد: اسناد هویتی افراد برجسته استان نیز در دست شناسایی و جمع آوری است و این گنجینه ها از این تعداد نیز بیشتر خواهد شد .

وی افزود: مدرسان، دانشجویان، دانش آموزان و علاقه مندان به مطالعه زندگی این افراد برجسته استان می توانند با هماهنگی قبلی از این گنجینه های هویتی استفاده و بهره مند شوند .

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: افراد علاقه مند می توانند به اداره کل ثبت احوال استان زنجان واقع در مجتمع ادارات مراجعه کنند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار