با همکاری پژوهشگاه صنعت نفت؛

نقشه آلودگی آب های ساحلی خلیج فارس تدوین می شود

خبرگزاری پانا: رییس پردیس پژوهش و توسعه انرژی و محیط زیست پژوهشگاه صنعت نفت گفت: با پایش آب های خارگ و عسلویه، نقشه جامع آلودگی آب های ساحلی خلیج فارس آماده می شود.

کد مطلب: ۱۷۵۵۳۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، محمود ترکی از پایان عملیات پایش آب های خلیج فارس در بخش خور موسی خبر داد و افزود: طرح پایش آلودگی آب های خلیج فارس با همکاری مدیریت اچ اس یی (سلامت، ایمنی، محیط زیست) وزارت نفت در دستور کار پژوهشگاه صنعت نفت قرار گرفت.

وی گفت: فاز نخست این طرح که به پایش آب های بخش خور موسی در ماهشهر اختصاص داشت، پایان یافته و آلودگی های این بخش مشخص شده است.

ترکی ادامه داد: در فاز دوم این طرح، آب های محدوده خارگ و عسلویه پایش خواهد شد.

رییس پردیس پژوهش و توسعه انرژی و محیط زیست پژوهشگاه صنعت نفت در باره طرح جزیره سبز سیری، به عنوان یکی دیگر از پروژه های در دست اقدام این پردیس توضیح داد: فاز نخست این پروژه در سال گذشته پایان یافت و هم اکنون نقشه راه فاز دوم طرح از سوی پژوهشگاه صنعت نفت نیز آماده کرده است.

به گفته ترکی، با پاکسازی خاک های منطقه سیری در فاز نخست، ارتفاع گیاهان این منطقه به حدود ٢ متر رسید و به تفرجگاه مناسبی برای آهوان منطقه تبدیل شده است.

وی یادآور شد: با توجه به ساماندهی بخش مهندسی فاز دوم طرح جزیره سبز سیری در پژوهشگاه صنعت نفت، در صورتی که مذاکرات شرکت نفت فلات قاره ایران با سرمایه گذار نهایی شود، فاز دوم وارد مرحله اجرایی می شود.

طبق گزارش شانا ، توسعه زیرساخت‌های استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، کاهش آلودگی‌های آب و خاک، مدیریت پسماند و احداث واحدهای مربوطه، افزایش سطح پوشش گیاهی، پیاده‌سازی مدیریت جامع انرژی، ارتقای وضعیت اجتماعی و زیست محیطی منطقه و ایجاد منطقه ویژه اقتصادی، از محورهای اصلی طرح جزیره سبز سیری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار