تسریع در احداث مترو شهر جدید هشتگرد

خبرگزاری پانا: وزیر راه و شهرسازی ضمن تأكید بر تسریع عملیات احداث مترو شهر جدید هشتگرد و بهره برداری از آن در كوتاهترین زمان ممكن، گفت: طرح دوطبقه كردن اتوبان تهران - كرج نیازمند مطالعه و مقایسه میزان كارایی با حمل و نقل ریلی است؛ هر چند در دید اولیه با آن مخالفم.

کد مطلب: ۱۶۵۳۲۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ،عباس آخوندی در حاشیه بازدید از روند احداث مترو شهرجدید هشتگرد با اشاره به حجم بالای ترددها در محور تهران -كرج - قزوین اظهار داشت : شمار ترددها در این محور برخی روزها به 250 هزار تردد نیزمی رسد كه نمی توان برای پاسخگویی به این حجم از عبور و مرور تنها به جاده و آزاد راه ها تكیه كرد.

وی با اشاره به ایمنی كمتر و مصرف سوخت 7 برابری حمل و نقل جاده ای در مقایسه با حمل و نقل ریلی ، بر لزوم انتقال بخشی از بار ترافیكی محور تهران كرج و در ادامه قزوین روی ریل تأكید كرد و افزود: از مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران خواسته ام تا برنامه های خود را برای انتقال ترافیك این محور روی ریل ارائه دهد .

وزیر راه و شهرسازی در خصوص مطالب بیان شده پیرامون دوطبقه كردن آزاد راه تهران-كرج با بیان اینكه چنین طرحی نیازمند بررسی و مطالعه است، گفت : باید دید كدام یك از نوع حمل و نقل جاده ای یا ریلی كارایی بیشتری در جابه جایی مسافران این محور دارند چراكه بودجه محدودی در اختیار داریم.

وی ادامه داد: معتقدم همانند محور تهران -قم ، باید برای كاهش ترافیك محور تهران -كرج نیز از شبكه ریلی استفاده كنیم ، هرچند این به معنای بی توجهی به حمل و نقل جاده ای نیست تاجایی كه قطعه دوم ادامه اتوبان شهید همت در تابستان سال 93 به بهره برداری می رسد.

آخوندی با اعلام اینكه تكمیل خط مترو تهران -هشتگرد نیازمند تزریق مالی است ، تصریح كرد: درخصوص این موضوع با همكاری مدیرعامل شركت عمران شهرهای جدید و مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران بررسی و تصمیمات اتخاذ خواهد شد.

وی در ادامه از آمادگی راهداران سراسر كشور برای انجام عملیات راهداری زمستانی خبرداد و گفت: چهارشنبه گذشته یك راهدار فداكار در استان آذربایجان شرقی حین انجام وظیفه جان به جان آفرین تسلیم كرد كه این واقعه غمناك را به خانواده او تسلیت می گویم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ارزش راه های كشور و لزوم نگهداری از آنها ، اظهار داشت : بحث راهداری به شدت مورد توجه وزارت راه و شهرسازی است و امیدواریم با توجه به گشایش های پیش بینی شده در بودجه93 از حمایت های دولت و مجلس نیز بهره مند شویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار