دانشگاه علمی کاربردی گیلان جشنواره غذا ، فرهنگ و خانواده را برپا کرد

خبرگزاری پانا:اولین جشنواره غذا ، فرهنگ و خانواده روز پنجشنبه از سوی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گیلان در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید باهنر رشت گشایش یافت .

کد مطلب: ۱۴۶۷۴۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا:مسوول برگزاری اولین جشنواره غذا ، فرهنگ و خانواده دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گیلان گفت : این جشنواره به مناسبت نهم آبان روز خانواده از سوی این دانشگاه گشایش یافته است .

مصطفی جوری روز پنجشنبه گفت: معرفی آداب و رسوم و فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی ، اشاعه فرهنگ تولید و مصرف غذاهای محلی و سنتی گیلان ، بازگشت غذاهای سنتی به سبد غذایی مردم و ترویج این فرهنگ و ایجاد انگیزه در بین دانشجویان از اهداف برگزاری این جشنواره است .

وی به فراخوان شرکت دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گیلان در مهرماه امسال برای شرکت در این جشنواره اشاره و اظهار کرد : پس از فراخوان 53 نفر از دانشجویان برای شرکت در این جشنواره ثبت نام کردند .

وی خاطر نشان کرد : این تعداد از دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی گیلان در قالب 28 گروه یک یا دو نفره در اولین جشنواره غذا ، فرهنگ و خانواده شرکت کردند .

وی با بیان این که طبخ غذاها ، تهیه سالادها و دسرها برای شرکت در این جشنواره در منزل انجام گرفته ، تصریح کرد :

دانشجویان در این جشنواره با ارایه غذاهای تهیه شده و چیدمان آن در محل در نظرگرفته شده اقدام کردند .

وی بیان داشت : باقلا قاتق ، ترش تره ، سرقلیه ، آلو مسماء ، اناربیچ ، ترشی شامی ، میرزاقاسمی، چخرتمه و ماهی فیبیچ از جمله غذاهای محلی ارایه شده در این جشنواره از سوی دانشجویان است .

جوری یاد آور شد : پنج گروه از شرکت کنندگان در پایان این جشنواره پس از داوری به عنوان گروه های برگزیده معرفی خواهند شد .

علاقه مندان تا ساعت 14 امروز می توانند از این جشنواره در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید باهنر واقع در رشت خیابان شهید انصاری کوچه مهارت بازدید کنند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار