معاون استاندار اردبیل:

استان اردبیل 90 هزار دانش‌آموز بسیجی دارد

خبرگزاری پانا : معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: استان اردبیل در حال حاضر بیش از 90 هزار دانش‌آموز بسیجی دارد.

کد مطلب: ۱۴۶۵۹۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا. عباس دست‌باز در صبحگاه مشترک دانش‌آموزان بسیجی اردبیل در سالن شهید دیرین اردبیل اظهار داشت: امسال هفته بسیج دانش‌آموزی و ایام 13 آبان روز مبارزه با استکبار جهانی با ایام محرم و عزاداری دهه اول این ماه مقارن شده است و ما این تقارن را به فال نیک می‌گیریم و معتقدیم که شاکله بسیج برگرفته از فرهنگ عاشورایی و محرمی است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بسیج به عنوان بزرگترین قشر آگاه و با بصیرت جامعه در صحنه‌ها و عرصه‌های مختلف اعم از ورزشی، معنوی، فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی حضور آگاهانه دارد به طوری که عضویت 90 هزار دانش‌آموز در قالب مجموعه بسیج دانش‌آموزی برای ما فخر و شرف است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل با یادآوری اینکه از 250 هزار نفر دانش‌آموزان استان اردبیل عضویت 90 هزار دانش‌آموز در سازمان بسیج یک ظرفیت عظیم برای حضور و مشارکت همه جانبه در صحنه‌های مختلف است، گفت: رسالت اصلی بسیج دانش‌آموزی انتقال فرهنگ عاشورایی و دفاع مقدس است که در آن جمهوری اسلامی ایران توانسته در سطح جهانی و بین‌المللی درخشش داشته باشد.

دست‌باز با بیان اینکه استکبار جهانی در جنگ هشت ساله تمام امکاناتش را به کار گرفت تا جمهوری اسلامی ایران را به سرحد تسلیم و تحقیر وادار کند، یادآور شد: ما در این جنگ از 24 کشور دنیا از کشورهای اروپایی گرفته تا عرب مرتجع اسیر داشتیم که این خود نشان می‌دهد استکبار جهانی تمام امکانات خود را در اختیار رژیم بعث عراق قرار داد تا جمهوری اسلامی ایران را مورد سنگین‌ترین هجمه قرار دهد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر جنگ و تهاجم دشمن نه به صورت آشکار بلکه نرم و خزنده ادامه دارد و به تبع آن دفاع جانانه در برابر آنها باقی است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل بیان داشت: امروز معلمان ما در کنار اولیا و دانش‌آموزان با تشکیل حلقه‌های صالحین و معرفتی سعی می‌کنند تا نسل آینده را در مقابله با این هجمه‌های سنگین ترغیب کنند تا این امر به شکل صحیح اتفاق بیفتد.

دست‌باز در ادامه سخنان خود با بیان اینکه برای مقابله با جنگ نرم دشمنان صدا و سیمای ما باید پوشش دیجیتالی خود را گسترش داده و تمام شهرها را از امکانات مناسب برای دریافت شبکه‌های 20گانه مهیا کند، افزود: ما باید به گونه‌ای حرکت کنیم تا در مقابل 3 هزار کانال بیگانه بتوانیم از طریق 20 کانال سیمای خود بتوانیم از هویت دینی و ملی خود دفاع کرده و جلوی مخدوش شدن آن را بگیریم.

وی ارتقای علمی و اقتدار حقیقی در این حوزه را در مقابله با تهاجم فرهنگی و ناتوی فرهنگی بسیار مهم و موثر توصیف کرد و گفت: دانش‌آموزان ما هر روز به مطالب جدید و دریافت‌های نو نیازمند هستند که در این زمینه باید معلمان و فرهنگیان بکوشند تا نسل آینده را نسلی عدالت خواه آرمانگرا، پرتحرک، شجاع، آشنا به علم روز و... تربیت کرده و تحویل جامعه دهند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل ظرفیت بسیج دانش‌آموزی را ظرفیتی عظیم در تحقق اهداف آرمانی توصیف کرد و ادامه داد: رویکرد بسیج دانش‌آموزی ارتقای معرفت دینی، اخلاقی، اعتقادی با تقویت بنیه علمی و پرورشی است که باید نسل آینده را با رویه ایثارگری و سلحشوری بیشتر آشنا کنیم.

دست‌باز در پایان سخنان خود تصریح کرد: بسیح دانش‌آموزی باید پیشتاز تحول در حوزه تعلیم و تربیت باشد و اعضای آن بتوانند با برجستگی‌های خود روی دیگر دانش‌آموزان تاثیرگذاری واقعی را داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار