12 اثر کانون در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان

تهران (پانا) -دوازده نمایش از تولیدات مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری در بخش‌های مختلف بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اردکان یزد به رقابت می‌پردازند.

کد مطلب: ۱۴۶۰۲۵۵
لینک کوتاه کپی شد
12  اثر کانون در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان

سعید زین‌العابدینی معاون مرکز تئاتر کانون پرورش فکری گفت: در بخش‌ خردسال نمایش‌های «تاریکی» به کارگردانی غزاله عبادی، «گم شدن هویج آقا، سیب زرده و کلوچه خانم» به کارگردانی مهناز آقایی نمایش داده می‌شود.

وی افزود: همچنین در بخش کودک چهار نمایش‌ «خروسی که می‌خواست شب را ببیند» به کارگردانی آرش شریف‌زاده، «دنیای صد رنگ» به کارگردانی حمیدرضا حسینعلی، «جادوگر شهر از» به کارگردانی مهدی قلعه و «شاهزاده‌ی شامپیا» به کارگردانی احسان مجیدی حضور دارد.

زین‌العابدینی ادامه داد: در بخش نوجوان نیز نمایش‌های «دلغک» به کارگردانی سعید ابک، «شکلات فرنگی» به کارگردانی محمدرضا مالکی، «اتفاقات عجیب شانزده سالگی» به کارگردانی داوود زارع و «رویای اسبی به نام شبرنگ» به کارگردانی محمد جهان‌پا اجرا خواهد شد.

معاون مرکز تئاتر کانون پرورش فکری در بخش فراگیر نمایش «مهمان جا مانده» به کارگردانی محسن میرزایی و در بخش تماشاخانه سیار و جنبی نمایش «تکه زمینی به اندازه پوست گاو» به کارگردانی مهدی مقیمی‌اسفندیاری را دیگر آثار کانون عنوان کرد که در بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان به رقابت می‌پردازند.

وی همچنین حضور سه اثر از تولیدات استان‌ها شامل نمایش‌های «گم شدن هویج آقا، سیب زرده و کلوچه خانم» و «رویای اسبی به نام شبرنگ» از خراسان رضوی و نمایش «مهمان جا مانده» از کرمان را از دیگر اتفاق‌های خوب این جشنواره دانست و گفت: این تولیدات با حمایت مرکز تولید تئاتر تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره‌های کل کانون استان‌ها انجام شده است.

معاون مرکز تئاتر کانون با بیان اینکه چشم‌انداز مرکز تئاتر کانون در حوزه استانی حمایت حداکثری از نمایش‌گران و هنرمندان حوزه کودک و نوجوان در استان‌هاست، تصریح کرد: حق همه کودکان و نوجوانان ایران زمین است نمایش خوب و با کیفیت ببینند. بر همین اساس مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون با اجرای طرح تناوبی اقدام به اعزام گروه‌های نمایشی به استان‌ها و نقاط محروم کرده است.

زین‌العابدینی در پایان گفت: امیدواریم در سال آینده با حمایت نهادها و دستگاهای فرهنگی استان‌ها در کنار اداره‌های کل کانون اتفاق‌های بهتری در این زمینه رقم بخورد.

بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با شعار «تئاتر، تمرین ناب زندگی» و با هدف تقویت همدلی و همراهی، رشد آگاهی و اعتماد به نفس فرزندان ایران زمین از طریق نمایش، به دبیری امیر مشهدی‌عباس، ۱ تا ۷ اسفند سال ۱۴۰۲ در شهر تاریخی اردکان یزد برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار