واکنش تهیه‌کننده «شمشیر و اندوه» به داوری انیمیشن

تهران (پانا) - مهدی جعفری، تهیه‌کننده شمشیر و اندوه، به داوری انیمیشن در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر در شبکه‌اجتماعی خود واکنش نشان داد.

کد مطلب: ۱۴۵۹۰۹۷
لینک کوتاه کپی شد
واکنش تهیه‌کننده «شمشیر و اندوه» به داوری انیمیشن

در متن جعفری آمده است. «جشنواره فیلم فجر ! نه ! دبیرخانه چهل و دوم جشنواره فیلم فجر به بلوغ کافی برای فهم درست از عرصه و گستره جریان سازی و جذب مخاطب ، صادرات فرهنگ ، واردات ارز ، جلوگیری از خروج نخبه‌های این صنعت و … در انیمیشن نرسیده است . از وزیر محترم فرهنگ و ارشاد تا معاون محترم سینمایی و دبیر محترم این جشنواره در آیین اختتامیه این رویداد هیچ اشاره‌ای به نادرترین و مهم‌ترین اتفاق جشنواره چهل و دوم یعنی حضور چهار انیمیشن سینمایی نداشتند . تلاش بیش از 700 نفر در طول بیش از دو سال و نیم چهار تیم بزرگ تا سطح فقط یک دیپلم افتخار آن هم در شأنی برابر با زیرنویس اختتامیه جشنواره پایین آورده شد.

آقای دبیر محترم ! انتظار می‌رفت به گفته خودتان قبل از شروع جشنواره و بنا به اعلام رسمی دبیرخانه حالا که بیش از دو اثر سینمایی به این بخش راه پیداکرده بودند و برای افزایش اعتبار جشنواره ضمن دعوت از حداقل سه داور انیمیشن و اختصاص سیمرغ بهترین انیمیشن و انتخاب برترین‌ها ازجمله موسیقی ، دوبله ، کارگردانی و … خودتان به هویت بخشی عرصه انیمیشن در قواره جشنواره فجر کمک می‌کردید.

جناب آقای وزیر محترم ارشاد !

اقدامات شما درراه اندازی بنیاد پویانمایی و پیگیری بند قانونی در برنامه هفتم توسعه برای توسعه پویانمایی قابل‌تقدیر است اما تکمیل‌کننده اقدامات شما در راستای اهمیت دادن به انیمیشن باید در جشنواره فیلم فجر متبلور می‌شد که این امر با این نوع نگاه دبیرخانه جشنواره فیلم فجر چهل و دوم مؤثر واقع نشد . به‌هرحال خانواده انیمیشن ایران خوشحال از اتفاق بزرگ تولید و حضور چهار اثر سینمایی در جشنواره فیلم فجر و ناراحت از نوع برخورد دبیرخانه این جشنواره هرگز دست از تلاش خود برای جهانی‌شدن و تبدیل‌شدن این هنر صنعت رسانه مهم در قواره ایرانی با شما یا بدون شما برنداشته و به راه خود ادامه خواهد داد.

امیدوارم با تغییر نگاه‌ها شاهد موفقیت‌های بیشتری باشیم .»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار