کاظمی قمی:

منافع افغانستان با مصالح کشورهای منطقه‌ گره خورده است

تهران (پانا) - در آستانه برگزاری نشست دوحه با موضوع افغانستان به میزبانی سازمان ملل، سرپرست سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل گفت جامعه جهانی، سازمان ملل متحد و شورای امنیت، به دلیل گره خوردن منافع افغانستان با کشورهای همسایه و منطقه، از «نشست ابتکار همکاری‌های منطقه‌ی افغانستان» حمایت کنند.

کد مطلب: ۱۴۵۹۰۰۵
لینک کوتاه کپی شد
منافع افغانستان با مصالح کشورهای منطقه‌ گره خورده است

به گزارش ایرنا،‌ قرار است نشست دوحه درباره افغانستان به میزبانی سر منشی سازمان ملل متحد در روزهای ۲۹ و ۳۰ بهمن ماه جاری برگزار شود.

در این نشست نمایندگان ویژه بیش از ۲۰ کشور جهان از جمله حسن کاظمی قمی نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان و سرپرست سفارت ایران در کابل شرکت می‌کنند.

«نشست ابتکار همکاری منطقه افغانستان" که روز نهم بهمن ماه جاری با حضور نمایندگانی از کشورهای منطقه ای به ابتکار جمهوری اسلامی ایران، در کابل برگزار شد، بطور قابل ملاحظه ای نظر جامعه جهانی را برای به رسمیت شناختن دولت سرپرست افغانستان جلب کرده که نماینده سازمان ملل متحد نیز آن را تایید کردند.

حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس جمهوری و سرپرست سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل، در این باره به خبرگزاری ایرنا گفت: امروز بیش از هر زمانی، کشورهای همسایه و منطقه بدنبال این هستند که در همکاری و تعامل با کابل، به ثبات افغانستان کمک کنند و شرایطی را به وجود بیاورند که دوره سازنده‌گی در این کشور آغاز شود.

کاظمی قمی قمی با بیان اینکه در اثر مقاومت مردم افغانستان اشغال‌گران نظامی از این کشور خارج شدند، گفت: درحال حاضر رسیدن به بیشترین سطح همگرایی و تامین منافع میان افغانستان و کشورهای منطقه در اولویت کشورهای همسایه و منطقه قرار دارد.

نماینده ویژه رئیس جمهوری ایران در امور افغانستان اظهار داشت: قطعاً جامعه جهانی می‌تواند نقش سازنده‌ی را در بهبود شرایط افغانستان داشته باشند و بر این اساس هر ابتکاری در سطح بین‌المللی و جهانی که نقش مثبت و سازنده‌ در بهبود شرایط افغانستان ایفا کند، مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران است.

این دیپلمات ایرانی با اشاره به نشست ابتکار همکاری منطقه‌ای افغانستان خاطرنشان کرد: ما چند روز قبل شاهد اولین نشست گروه تماس منطقه‌ ای بودیم و در این نشست کشورهای همسایه و منطقه برای کمک جهت بهبود شرایط افغانستان اعلام آمادگی کردند.

این مقام جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه جامعه جهانی، سازمان ملل و شورای امنیت باید از «نشست ابتکار همکاری منطقه‌ی افغانستان» حمایت کنند، تصریح کرد: امروز مصالح و منافع افغانستان گره خورده با مصالح کشورهای منطقه‌ای و همسایگان است؛ بر این اساس امیدواریم که در نشست دوحه که با حضور جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد، گفت‌گوهای سازنده و توافقات خوبی صورت گیرد و به بهبود وضعیت افغانستان کمک کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار