معاون حقوقی رئیس‌جمهوری در حاشیه جلسه هیات دولت اعلام کرد؛

48 تایید صلاحیت‌شده به ازای هر کرسی مجلس

تهران (پانا) - معاون حقوقی رئیس‌جمهوری با اشاره به رشد مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که به ازای هر کرسی مجلس 48 نفر تایید شده‌اند.

کد مطلب: ۱۴۴۶۹۰۹
لینک کوتاه کپی شد
48 تایید صلاحیت‌شده به ازای هر کرسی مجلس

محمد دهقان در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به بررسی پرونده منافقین در دادگاه اظهار کرد: رسیدگی به پرونده منافقین در حال انجام است. راجع به حامیان تروریست‌ها نیز مستلزم کار اطلاعاتی است که بتوان از کشورهای حامیان تروریست‌ها شکایت کرد.

معاون حقوقی رییس‌جمهور در پاسخ به سوالی درخصوص حساب‌های بانکی ایران در کشور بحرین نیز گفت: بخشی از وجوه در این کشور متعلق به بانک صادرات و ملی است که پس از شکایت و رسیدگی به پرونده مربوطه ۲۴۳ میلیون دلار به نفع این دو بانک، رای صادر شده است. بانک بحرینی به رای صادر شده اعتراض کرده و شکایت را به محکمه هلندی سپرده که در این کشور مساله را دنبال می‌کند. امیدواریم رای دادگاه هلندی نیز به نفع بانک‌های ملی و صادرات ایران صادر شود.

دهقان با اشاره به وجوه بانک مرکزی ایران در کشور بحرین بیان کرد: وجوه بانک مرکزی کشور توسط بحرین توقیف شده است. ما برای طرح پرونده شکایت از بحرین از مجلس تقاضای حکم کردیم و با تصویب اولیه مجلس، موضوع به شورای نگهبان فرستاده شد و شورا متن مصوب را مبهم تشخیص داد و برای رفع ایراد به مجلس باز گرداند. با رفع نهایی ایراد و تصویب مجلس و شورای نگهبان، طبق اصل ۱۳۹ قانون اساسی اقدام می‌کنیم.

وی همچنین درخصوص میزان مشارکت در انتخابات پیش رو نیز گفت: آماری که اکنون داریم این است که نسبت به دوره‌های گذشته شتاب رشد مشارکت خوب است اما اینکه به چند درصد مشارکت می‌رسیم باید بگذرد. تعداد نامزدها و تایید صلاحیت‌شده‌ها زیاد است و به ازای هر کرسی مجلس 48 نفر تایید صلاحیت شده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار