*پارمیدا پرنلو

ما نسل امیدیم؛ نسل نوجوان آینده سازیم که با روایت پسشرفت‌های بالنده قوت قلب را در دلها زنده‌ می‌کنیم

در یکی از روز‌های سرد زمستانی به مناسبت ایام پرشکوه دهه فجر، با جمعی از دانش‌آموز خبرنگاران پانا شهرستان‌های استان تهران عازم اردوی راهیان پیشرفت، با عنوان « روایت قهرمان امید و آشنایی با پیشرفت‌های فضایی ایران» در سالن اجلاس‌سران‌ تهران شدیم؛

کد مطلب: ۱۴۴۶۴۲۰
لینک کوتاه کپی شد
ما نسل امیدیم؛ نسل نوجوان آینده سازیم که با روایت پسشرفت‌های بالنده قوت قلب را در دلها زنده‌ می‌کنیم

هیچ کدام از ما در پوست خود نمی‌گنجیدیم، زیرا قرار بود که با پیشرفت‌ و دستاوردهای کشور عزیزمان ایران آشنا شویم، از طرفی این دیدار با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و وزیر ارتباطات و فناوری برگزار می‌شد‌.

در سالن اجلاس راویان پیشرفت مجربی، در زمینه و عرصه‌های مختلف از جمله: روایت‌گر دفاع‌مقدس، راوی پیشرفت صنعت و فولاد و ..‌. حضور داشتند و این موضوع من را از هر لحظه و زمان کنجکاو‌تر می‌کرد تا با پیشرفت‌های کشورم آشنا شوم و بتوانم این دستاوردهای علمی را به مردم و هم سن و سال‌های خودم بیان و معرفی کنم.

در ادامه این اجلاسیه آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور مردمی ما را از صحبت‌های دلنشین و مفید خود برخوردار کرد، جمله‌ای از صحبت‌های وی که توجه من را بسیار جلب خود کرد و آن این بود که، «آنان که رفتند کاری حسینی کردند و آنان که ماندند باید کاری زینبی کنند» اگر واقعه عاشورا به عنوان مهم‌ترین اتفاق تاریخی به خوبی روایت نمی‌شد، به رغم تلاش‌های صورت گرفته برای تعریف این واقعه بزرگ عصر و نسل‌های بسیاری از آن مطلع نمی‌شدند، اگر ما پیشرفت‌های کشور را به درستی روایت نکنیم، دیگران به صورت دیگر و دور از حقیقیت آن را روایت خواهند کرد.

بعداز صحبت‌های رسا و مفید رئیس جمهور، پیشگامان راویان پیشرفت هر کدام در عرصه‌های مختلف به بیان موفقیت و پیشرفت‌هایی که در راه اعتلای کشور عزیزمان ارائه دادند، پرداختند و با توجه به صحبت‌های آنها متوجه جلوه‌های بیشماری از شکوفایی‌ کشورم شدم که تا همین اکنون از آنها آگاه نبودم و این موضوع من را بسیار خوشحال می‌کرد.

در پایان سید محمد صادقی مومنی نوجوان فعال رسانه‌ای که حالا راوی پیشرفت بود گفت، ما نسل امیدیم؛ نسل آینده سازیم وجوانان و نسل آینده باید به دنبال گسترش دامنه فعالیت‌های خود باشند تا بتوانند آینده‌ای بهتر برای کشور ایران بسازند.

حضور در جشن ملی روایت پیشرفت مسبب این شد که یک بار دیگر به کشور و سرزمینم ببالم، و از این‌‌که دانش‌آموز این آب و خاک هستم به خودم افتخار کنم؛ ما نوجوانان و دانش‌آموزان راویان پیشرفتی هستیم که باید به دنبال پیشرفت‌های کشور خود باشیم تا بتوانیم امید و قوت قلب را در دل انسان‌ها زنده کنیم.

این اردو لحظات زیبا و خاطره انگیزی برایم ثبت کرد و حالا با کوله‌باری از تجربه‌ و افتخار به سرزمینم و کشورم، مصمم‌تر از همیشه باز می‌گردم.

*خبرنگار دانش‌آموز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار