معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه ۱۶:

کنگره شهدا به دنبال تاثیر اهداف شهدا در سبک زندگی است

هفتمین کنگره شهدای معلم و بیش از ۱۱۰۰ شهید دانش آموز دارالشهدای شهدای تهران

تهران ( پانا) - معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه ۱۶ با اشاره‌ به اینکه یکی از اهداف کنگره شهدا، آشنا کردن دانش‌آموزان با اهداف شهدا و تاثیر آن در سبک زندگی است؛ اخلاق و رفتار شهدا را گنجینه ای با ارزش و تمام نشدنی خواند.

کد مطلب: ۱۴۴۵۶۳۸
لینک کوتاه کپی شد
کنگره شهدا به دنبال تاثیر  اهداف شهدا در سبک زندگی است

مصطفی سلیم خانی، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه ۱۶ در گفت‌و‌گو با پانا، هدف برگزاری از کنگره شهدا را این گونه عنوان کرد: ما در تمامی مسائل زندگیمان به سیره شهدا نیازمندیم زیرا شهدا افراد خاص و منتخب خداوند و ائمه هستند، شهدا عقبه و رفتاری دارند که در تمامی جهات می‌توانند برای ما الگو باشند و اگر این کنگره به درستی و با برنامه ریزی دقیق انجام شود بی شک جذابیت بسیاری در میان جوانان و نوجوانان ایجاد خواهد کرد و می توان از بستر آن خانواده ها را با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا کرد.

معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه ۱۶ با اشاره‌ به اینکه یکی از اهداف کنگره شهدا، آشنا کردن دانش آموزان با اهداف شهدا و تاثیر آن در سبک زندگی است؛ اخلاق و رفتار شهدا را گنجینه ای با ارزش و تمام نشدنی خواند و بیان کرد: کنگره شهدا به دنبال نمایش و نشان دادن اهداف و سبک زندگی شهدا است چرا که از این نمونه‌ها می‌توان برای الگو سازی در میان جوانان استفاده کرد و کنگره شهدا باعث ایجاد انگیزه‌ای بیشتر در راستا‌ی تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

وی اضافه کرد: خداوند باری‌تعالی در قرآن کریم می فرماید: "فکر نکنید و مپندارید که شهدا مرده‌اند، بلکه انان زنده‌اند و نزد پروردگار خویش روزی دارند. تاثیر گذاری شهدا در دنیا مادی است. جسم شهیدان دیگر در این دنیا وجود نداشته اما آنها می‌توانند به اذن پروردگارشان در مسائل دنیایی ما نیز تاثیر گذار باشند."

سلیم خانی تصریح کرد: ما و همکاران‌مان تمام تلاش خود را در راستای فضاسازی و تبین فرهنگ ایثار و شهادت به کار می‌بندیم تا هر چه باشکوه‌تر و اثر گذار‌تر، هفتمین کنگره شهدا را برگزار کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار