جام ملت های آسیا؛

قلعه نویی: مقابل ژاپن تنها دنبال صعود به نیمه نهایی هستیم

ایران - ژاپن فینالی زودهنگام در جام هجدهم

تهران (پانا) - سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت تیم فوتبال ژاپن یکی از تیم‌های بزرگ فوتبال آسیاست و ما هم برای صعود به مرحله نیمه نهایی جام ملت‌ها مقابل این تیم تمام تلاشمان را خواهیم کرد.

کد مطلب: ۱۴۴۵۴۶۹
لینک کوتاه کپی شد
قلعه نویی: مقابل ژاپن تنها دنبال صعود به  نیمه نهایی هستیم

امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در نشست خبری قبل از بازی با تیم فوتبال ژاپن، اظهار کرد: ژاپن از تیم‌های خوب این دوره از جام ملت‌های آسیاست. این بازی می‌توانست در روز فینال انجام شود. هرچند الآن هم یک فینال است. به هرحال قرعه است که در این مرحله با هم روبرو می‌شوند.

وی در خصوص شرایط تیم حریف، گفت: ژاپن را از چندماه قبل آنالیز کردیم. برنامه داشتیم کلیه تیم‌هایی که احتمالا با ما روبرو می‌شوند را آنالیز کنیم. از بازیکنان تیم خودمان به خاطر بازی قبلی تشکر می‌کنم. یکی از بهترین بازی‌هایی بود که در ۱۰ ماه گذشته داشتیم. ژاپن تیم بسیار با برنامه‌ای است. بازی‌های قبل از جام ملت‌ها هم نشان داده با آمادگی کامل وارد مسابقات شدند. بازی‌های مقدماتی و گروهی آن‌ها با بازی‌های حذفی خیلی فرق دارد. امیدوارم شرایط فردا به خوبی به نفع فوتبال ایران پیش برود.

قلعه نوعی با نگاهی هم به عملکرد تیم ملی فوتبال در دیدارهای قبل به ویژه بازی با سوریه، بیان کرد:سوریه در دور گروهی یک گل خورد و ۴ توپ به سمت دروازه‌اش رفت، ولی مقابل ما ۱۱ توپ به سمت دروازه این تیم رفت. امید گل، مالکیت و تعداد پاس ما هم زیاد بود. یعنی ایران هم بسیار فوتبال خوبی ارائه داده، امیدواریم بازی خوب و منطقی ارائه دهیم. آنچه واقعیت فوتبال است، زمانیست که داور سوت را می‌زند. این تحلیل‌ها برای بیرون زمین است، ولی بازیکنان را توجیه کردیم که چه مدلی بازی کنند. تا حدودی هم ضرر کردیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان افزود: فردا بازی بزرگی مقابل یکی از مدعیان اصلی جام ملت‌های آسیا پیش رو داریم و با تمام توان برای صعود به مرحله نیمه نهایی تلاش می‌کنیم.

قلعه نویی تأکید کرد: بازیکنان تیم ملی در شرایط خوب آمادگی جسمی و روحی و روانی قرار دارند. تمرینات آماده سازی تیم را به خوبی پشت سر گذاشتیم.

وی در مورد برنامه ریزی عجیب AFC که بین مرحله حذفی و گروهی ۸ روز استراحت وجود داشت، اما از بازی سوریه تا مصاف حساس با ژاپن، ۳ روز فاصله بود، با اشاره به اینکه بعد از بازی با امارات حدود ۸ روز استراحت کردیم و حداقل، باید ۷۲ ساعت زمان ریکاوری داشته باشیم، تصریح کرد: تیم پزشکی ما و مربیان ماساژور، کار خود را به نحو احسن برای آماده نگه داشتن بازیکنان انجام دادند، ما باید با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا و مسئولان برگزاری جام ملت‌ها پیش برویم.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان با تأکید براینکه یک سری از بازیکنان فنی در هر تیمی، وزن آن تیم را بالا می‌برند، اضافه کرد: ما هم در تیم ملی فوتبال ایران، از وجود چنین بازیکنانی بهره می‌بریم. ولی مربی باید صداقت داشته باشد و آنجایی که لازم است، ضعف‌ها را بگوید و هرجا هم که ممکن است، تشویق کند و هر بازیکنی که در حد خود ظاهر نشده است، باید بداند که ضعیف عمل کرده است.

قلعه نویی ادامه داد: بازیکنان ما باید دقیقه ۷۰ نتیجه را به نفع فوتبال ایران مقابل سوریه تمام می‌کردند، اگر آن موقعیت‌ها را گل می‌کردیم بعد از دقیقه ۷۰ می‌توانستیم ۴-۳ بازیکن را بیرون بیاوریم و بدهیم، تا برای بازی بعدی آماده شوند. ولی در مجموع، خوشبختانه جو خوبی بر تیم حاکم است و بازیکنان در مرز آمادگی مطلوبی قرار دارند. بدهیم تا برای بازی بعدی آماده شوند.

قلعه نویی با بیان اینکه ۸۵ میلیون ایرانی دنبال قهرمانی تیم ایران و نتیجه‌گیری آن در جام ملت‌های آسیا هستند، گفت: بازیکنان تیم ملی، باید بدانند برای ۸۵ میلیون ایرانی و حتی ایرانیان خارج از کشور بازی می‌کنند و باید بدانند چه مسئولیت مهمی بر دوش دارند.

بازیکنان امروز تیم ملی فوتبال کشورمان، وارث بازیکنان بزرگ تاریخ فوتبال کشور

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان افزود: بازیکنان امروز تیم ملی فوتبال کشورمان، وارث بازیکنان بزرگ تاریخ فوتبال کشور هستند، احسان حاج صفی، متأسفانه دچار گرفتگی شانه بود و در مجموع بازیکنان تیم ملی در مستطیل سبز جام ملت‌ها، ۱۶ کیلومتر دویده‌اند و این قابل تقدیر است.

قلعه نویی تأکید کرد: همه بازیکنان تیم ملی در این چهار بازی عملکرد بسیار خوبی داشتند و من احسان حاج صفی را به عنوان یک نمونه مثال زدم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار