مدت خدمت دوره ضرورت سربازی تغییر می‌کند؟

تهران (پانا) - سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد مدت خدمت دوره ضرورت برابر ماده ۴ قانون خدمت وظیفه عمومی، متناسب با شرایط و نیازمندی کشور تعیین می‌شود و برابر آخرین ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح در سال جاری به میزان حداقل ۱۴ ماه تعیین شده است.

کد مطلب: ۱۴۴۴۷۷۱
لینک کوتاه کپی شد
مدت خدمت دوره ضرورت سربازی تغییر می‌کند؟

علیرضا مینایی - سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه ای اعلام کرد: مدت خدمت دوره ضرورت برابر ماده 4 قانون خدمت وظیفه عمومی، متناسب با شرایط و نیازمندی کشور تعیین می شود و برابر آخرین ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح در سال جاری کاهش مدت خدمت دوره ضرورت، متناسب با شرایط کنونی و نیاز کشور به میزان حداقل 14 ماه تعیین شده است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: در راستای طرح تحول خدمت سربازی با شرایط فعلی، میانگین مدت خدمت در مناطق مختلف کشور و با اعمال امتیازات کسر خدمت ویژه متاهلین، کسر خدمت به تعداد فرزندان، کسر خدمت محققین و نخبگان، کسر خدمت ویژه مناطق خدمتی و... به کمتر از 14 ماه رسیده و عملا دغدغه ای که مورد نظر برخی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی بوده تامین شده است.

ستاد کل نیروهای مسلح به منظور تحکیم دفاع از استقلال و تمامیت ارضی کشور، استفاده از ظرفیت های ملی و ایجاد انگیزه لازم برای جوانان در انجام خدمت وظیفه عمومی و رشد و تعالی و توانمندسازی مشمولان، با همکاری و تعامل سازنده با مجلس شورای اسلامی در سالیان اخیر ضمن افزایش حقوق سربازان در زمینه مهارت آموزی و اشتغال آنان نیز گام های موثری برداشته است.

سازمان وظیفه عمومی در این اطلاعیه عنوان کرد: کاهش مدت خدمت دوره ضرورت بیشتر از مدت تصویب شده فعلی وافزودن برخی از معافیت‌ها، باعث کمبود نیروی انسانی و کاهش بهره وری در حوزه های دفاعی و امنیتی سازمان های نیروهای مسلح می شود، براین اساس ستاد کل نیروهای مسلح تصمیمی بر تغییر مدت خدمت سربازی ندارد.

این سازمان تاکید کرد: برابر ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح، تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی پیرامون قوانین و مقررات خدمت سربازی، سازمان وظیفه عمومی فراجا می باشد و کلیه جوانان عزیز برابر اطلاع رسانی رسمی این سازمان، نسبت به برنامه ریزی برای آینده خود و مشارکت در امر تامین امنیت میهن عزیزمان اقدام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار