معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران خبر داد:

برگزاری ۲ هزار یادواره شهدا در مدارس شهر تهران

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه فرهنگیان توانمند، سنگرداران اصلی فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس هستند، با تکیه بر شعار «هر مدرسه یک یادواره» از برگزاری ۲ هزار یادواره شهدا در مدارس شهر تهران خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۴۲۳۲۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری ۲ هزار یادواره شهدا در مدارس شهر تهران

سید‌احمد موسوی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران در نشست هماهنگی کنگره شهدای دانش‌آموزی شهر تهران با بیان اینکه یکی از اهداف بزرگ برگزاری کنگره شهدا انتقال ارزش های دفاع مقدس به نسل معاصر و نسل‌های آینده است، گفت: امروز برگزاری کنگره شهدا تنها برای بزرگداشت شهیدان نیست، بلکه حرکتی به منظور انتقال سیره و منش شهدا است، تا از این طریق روحیه امیدآفرینی در جامعه را بیش از پیش تقویت کنیم. بدون شک برگزاری کنگره شهدا را نباید پایانی برای پاسداشت شهیدان والامقام دانست، چرا که این حرکت باید به فرآیندی مستمر و همیشگی برای زنده نگه داشتن مرام شهیدان تبدیل شده و هیچگاه نباید متوقف شود.

وی با تأکید براینکه برپایی کنگره‌های شهدا حرکتی ارزشمند و امیدآفرین در مقابل جنگ نرم دشمنان است، افزود: بنا به فرموده مقام معظم رهبری، بزرگداشت شهیدان برای آینده این نظام و انقلاب حیاتی و ضروری است؛ چراکه راز اقتدار این ملت نیز از همین موضوع نشأت می‌گیرد. بدون شک یکی از مهم‌ترین دستگاه‌هایی که در نظام تعلیم و تربیت کشور می‌تواند فرهنگ ایثار و شهادت را در بین نسل نوجوان و جوان ما ترویج کند، آموزش و پرورش است و باید این موضوعات در مدارس، مراکز آموزشی و تربیتی اندیشه ورزی شود.

این مقام مسئول با اذعان براینکه کنگره بزرگداشت شهدا از نظر تاثیر فکری و فرهنگی در جامعه یک حرکت بی‌نظیر است، اظهارکرد: همه بخش‌ها و نهادها در اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران باید کمال مشارکت و همکاری را در برگزاری کنگره ۲۴ هزار شهید پایتخت که یک وظیفه ارزشی، انقلابی و دینی است، داشته‌ باشند و در این حرکت عظیم فرهنگی دخیل باشند؛ چراکه نقش کنگره بزرگداشت شهدا در حفظ ارزش‌ها، تبیین مبانی دفاع مقدس و احیای میراث گران‌بهای شهدای والامقام، بسیار قابل توجه است.

وی با تأکید براینکه این کنگره موتور محرکی برای انتقال فرهنگ شهدا و پاسداشت این مهم است، تصریح کرد: برگزاری این کنگره ملی نباید هدف غایی باشد و در حقیقت این کنگره باید آغاز بسط فرهنگ شهادت و پاسداشت شهدا بوده و به گونه ای برگزار شود که تا سال ها شاهد اثرات آن باشیم. برگزاری این کنگره در شهر‌تهران می‌تواند الگویی مناسب برای دیگر استان‌های کشور باشد.

موسوی در بخش دیگری از سخنانش ضمن اشاره بر بهره‌گیری از زبان هنر در ترویج فرهنگ شهادت گفت: استفاده از خلاقیت و خصوصاً بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی و زبان هنر در دفاع مقدس برای سنین مختلف خصوصاً کودکان و نوجوانان یک ضرورت مهم است، زبان هنر اثرگذاری زیادی برای نسل جدید جامعه دارد که باید برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس مورد استفاده قرار گیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران در پایان ضمن اشاره براینکه مدارس باید مرکز ثقل انتقال این فرهنگ اصیل اسلامی و شیعی باشند، خاطرنشان کرد: از آنجاکه فرهنگیان توانمند، سنگرداران اصلی فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس هستند، مدارس انتقال‌ دهنده فرهنگ ایثار، شهادت و معرف جایگاه شهادت در اسلام، انقلاب و کشور محسوب می‌شوند؛ به‌گونه‌ای که از ابتدای سال تحصیلی تا‌کنون با تکیه بر شعار «هر مدرسه یک یادواره» ۲ هزار یادواره شهدا در مدارس شهر تهران برگزار شده که نشان از توجه مدارس نسبت به موضوع ترویج یاد و خاطره شهدا دارد.

خبرنگار: عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار