فدراسیون اسکیت پیش‌تاز تعامل با آموزش و پرورش

دانش‌آموزان اسکیت‌باز ایران در رده‌های برتر قهرمانی جهان هستند/ هنرجو: توسعه و آموزش همگانی رشته اسکیت در سطح مدارس کشور ضرورت دارد

تهران (پانا) - فدراسیون اسکیت با نگاه توسعه و آموزش همگانی رشته اسکیت در سطح مدارس کشور، دنبال تعاملات ویژه با آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۱۴۴۲۰۸۹
لینک کوتاه کپی شد
فدراسیون اسکیت پیش‌تاز تعامل با آموزش و پرورش

فدراسیون اسکیت یکی ار فدراسیون‌هایی است که در ماراتن پشتوانه‌سازی در ایستگاه آموزش و پرورش همواره توقف دارد، مجید هنرجو رئیس این فدراسیون، طی دیدارهای متعدد با صادق ستاری‌فرد معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش بر جایگاه آموزش و پرورش به عنوان تکیه‌گاهی امن برای ورزش قهرمانی کشور تأکید دارد.

توسعه و آموزش همگانی رشته اسکیت در سطح مدارس کشور همواره محور اصلی این نشست‌ها بوده است. حتی رییس فدراسیون اسکیت هم مشتاق انعقاد تفاهم‌نامه با معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در راستای تحقق این مهم است.

هنرجو آموزش پرورش را مهمترین نهاد در تربیت خردسالان، نونهالان و نوجوانان برشمرده است و بر نقش ویژه آموزش و پرورش در کشف و رشد استعدادهای ورزشی تأکید دارد. پیشرفت اسکیت کشور را مستلزم حرکت آن روی ریل آموزش و پرورش می‌داند. هدایت ورزش دانش آموزی به سمت اسکیت را نوید روزهای روشن برای اسکیت کشور قلمداد می‌کند.

اسکیت ایران در صحنه‌های بین‌المللی ظرفیت بالایی برای درخشش دارد. طبق اعلام فدراسیون جهانی اسکیت که چندی پیش رنکینگ رشته اینلاین فری استایل را اعلام کرد‌، در رده سنی بزرگسالان رضا لسانی در جایگاه نخست و امیر‌محمد سواری و محمدامین عباسیان نیز رده‌های هشتم و دهم را به نام خود کردند، در رده سنی جوانان نیز سبحان خسروانی رنک دوم را در اختیار دارد. در بخش بانوان رومینا سالک در رده سنی جوانان هم‌امتیاز با نفر اول در رده دوم و ترانه احمدی و مژده شعبانی جایگاه‌های ششم و هفتم را به خود اختصاص دادند.

تعدادی از نوجوانان اسکیت باز دختر و پسر ایران در سطح اول اسکیت دنیا مطرح هستند و این موضوع اهمیت نگاه ویژه به اسکیت در آموزش و پرورش را صد چندان می‌کند.

مسابقات دستجات آزاد اسکیت سرعت نونهالان و نوجوانان دختر و پسر در سطح کشور در حال برگزاری است و یک حلقه از تعاملات فدراسیون اسکیت، با وزارت آموزش و پرورش را نشان می‌دهد. راه اندازی خانه اسکیت در سطح کشور، هم یکی از سیاست‌ها در جذب نخبگان اسکیت در رده‌های سنی پایه است.

رومینا سالک از جمله نخبگان اسکیت کشور است که مدال نقره فری استایل ٢٠١٨ کره جنوبی را در کارنامه ورزشی خود دارد.

لعیا عربی هم از دیگر نخبگان اسکیت کشور‌، مدال برنز فری استایل ٢٠١٨ کره جنوبی را کسب کرده است.

تیم ملی اسکیت ایران در مسابقات قهرمانی اسکیت آسیا ۲۰۲۳ به میزبانی چین، توانست یک نقره و دو برنز کسب کند و رییس این فدراسیون با چنین افتخاراتی می‌خواهد از طریق تعاملات ویژه با وزارت آموز ش و پرورش، این افتخارآفرینی‌ها در سطح جهانی را استمرار دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار