رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور:

تعهدات خیرین مدرسه‌ساز امسال به بیش از 10 هزار میلیارد تومان رسید

خان‌محمدی: اگر ۲۰ درصد از پشت بام‌های مدارس را با سلول‌های خورشیدی پوشش دهیم به اندازه نیروگاه کارون می‌تواند برق تولید کند

تهران (پانا) - ‌رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور گفت تعهدات خیرین مدرسه‌ساز کشور امسال به بیش از 10 هزار میلیارد تومان رسید در حالی که 8 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی کرده بودیم.

کد مطلب: ۱۴۴۱۰۱۲
لینک کوتاه کپی شد
تعهدات خیرین مدرسه‌ساز امسال به بیش از 10 هزار میلیارد تومان رسید

ناصر قفلی در آیین دومین رویداد ملی مدارس آینده اظهار کرد: خیرین مدرسه‌ساز امسال خیلی خوب پای کار آمدند و آورده امسال یکی از خیرین ۵۰۰ درصد رشد با سال گذشته داشت و مجموع تعهدات خیرین مدرسه‌ساز امسال را به بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان رساند در حالی که ۸ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی کرده بودیم.

وی با بیان اینکه این شروع کار ما است، اظهار کرد: امکاناتی که خیرین در داخل و خارج از کشور دارند بیش از این‌ها است. ۶ میلیون نفر در خارج از ایران داریم که ۶۰ هزار نفر از آن‌ها هم اگر به ما کمک کنند، تعهدات خیرین مدرسه‌ساز به ۵۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد و اگر مسئولیت اجتماعی را دنبال کنیم ۵۰ هزار خیری که الان داریم به ۱۰۰ هزار نفر می‌رسد.

قفلی تاکید کرد: تعهدات خیرین مدرسه‌ساز در آینده به ۲۰ هزار میلیارد تومان و حتی ۵۰ هزار میلیارد تومان هم خواهد رسید و خیرینی وجود دارند که باید به دنبال آن‌ها برویم.

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز گفت: دانش‌آموزان در مدارس آینده دیگر به دبیرستان نمی‌روند و می‌روند و در کارخانه‌ها و کارگاه‌ها کار می‌کنند. بچه‌های ما مثل سایر کشورهای دنیا باید در کارگاه‌ها، کارخانه‌ها و معادن و... کار کنند و استادکار شوند و سپس مسئول شوند.

وی با بیان اینکه برای از بین بردن بیکاری باید مهارت‌آموزی را بزرگ جلوه دهیم و به دنبال مهارت‌آموزی باشیم، خاطرنشان کرد: دیگر نباید دبیرستان بسازیم و هرچه می‌سازیم هنرستان باشد و بچه‌ها را به سمت آن سوق دهیم.

فضا، معلم و کتب درسی، بطن‌های مهم در مدارس آینده باید مورد توجه باشد

حمیدرضا خان‌محمدی، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور نیز در این آیین گفت: هر حرکتی که در حوزه مدرسه‌سازی انجام شده به یُمن خیرین مدرسه‌ساز بوده که به عنوان یک الگو می‌توان از آن‌ها بهره برد.

وی با بیان اینکه راهی را آغاز کرده‌ایم که در ابتدای آن هستیم، خاطرنشان کرد: دومین دوره رویداد مدارس آینده در حال برگزاری است و دلیل برگزاری این رویداد، نگاه به آینده‌ای است که به سرعت در حال تغییر است. دانش‌آموزی که الان در مدارسی که برایش می‌سازیم، آموزش می‌بیند و تربیت می‌شود در آینده باید خود را با رشد فناوری، وفق دهد و این تغییر در فضا و تجهیزات مدرسه باید بروز و ظهور و برونداد داشته باشد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه در ۳ بطن باید به آینده توجه کنیم، گفت: بطن اول، فضا و تجهیزات است که سازمان نوسازی مدارس به کمک خیرین مدرسه‌ساز و سایر نهادها متولی آن است.

وی، بطن بعدی را تربیت معلم به عنوان مهمترین رکن در نظام تعلیم و تربیت دانست و خاطرنشان کرد: معلم است که دانش‌آموز را باید آموزش داده و آینده را ترسیم و آینده‌نگاری کند.

خان‌محمدی اظهار کرد: بطن سوم، کتب درسی به عنوان اصلی‌ترین متن برای تربیت آینده است. اگر می‌خواهیم به آینده فکر کنیم و مدارس را برای آینده بسازیم و تجهیز کنیم به این ۳ بطن باید توجه ویژه کنیم که در این صورت بقیه فرآیندها خود را با این ۳ بطن، تنظیم می‌کنند.

وی ادامه داد: سرعت فناوری‌های نوین به اندازه‌ای بالا رفته که حذف بسیاری از مشاغل اتفاق می‌افتد و اگر فضا و تجهیزات و معلم مبتنی بر آینده نباشد، هشدار برای ماست.

خان‌محمدی تصریح کرد: باید توجه داشت که نمی‌توانیم به عقب و مقطع سنی دانش‌آموزی که اوج یادگیری است، برگردیم. بنابراین دانش‌آموز و فرزند امروز برای آینده باید تربیت شود. حدود یک میلیون معلم در کشور داریم که پرتلاش‌ترین و خلاق‌ترین افرادی هستند که در جامعه زحمت می‌کشند و فرصت بسیار خوبی برای تحول هستند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با ارائه گزارشی از دومین رویداد مدارس آینده گفت: در این دوره ۱۷۰ طرح با رشد ۵۳ درصدی نسبت به دوره قبل به مرحله داوری رسیده که نوید اتفاق خوبی است.

وی اظهار کرد: در مورد سامانه‌های نوین آموزشی که برای بچه‌ها لازم است ۵۵ طرح، تجهیزات آموزشی ۱۶ طرح، سازه ۱۳ طرح، معماری ۳۱ طرح، نرم‌افزارهای آموزشی ۲۵ طرح و طرح‌هایی هم در بخش تاسیسات نوین ارسال شده و اگر ۲۰ درصد از پشت بام‌های مدارس را با سلول‌های خورشیدی پوشش دهیم به اندازه نیروگاه کارون می‌تواند برق تولید کند.

خان‌محمدی خاطرنشان کرد: فناوری‌ها هرچه سریع‌تر رشد می‌کنند، برخی موضوعات تعلیم و تربیت خودش را حفظ می‌کند. مثلا تعامل و مشارکت برای تربیت را نمی‌شود حذف کرد که نمونه آن در دوران کرونا بود که دیدیم دانش‌آموزان اگر کنار هم باشند، یادگیری بهتر می‌شود.

وی افزود: حال اگر مدرسه، قلب محله شود و پیشرفت و تربیت محله در مدرسه شکل گیرد، خیلی اثرگذار خواهد بود که ۱۰ طرح برای حل مدرسه در محلات واصل شده است. فناوری‌ها جلو خواهند رفت و مزیت‌های نظام تعلیم و تربیت را نباید از دست دهیم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه مدارس آینده باید تحول‌گرا باشند، گفت: مدارس آینده، تطبیق‌پذیر هستند و با همه روش‌ها خود را منطبق می‌کنند که در دولت سیزدهم به مردمی شدن توجه شده است. وقتی مردم برای مدارس آینده پای کار بیایند و همانطور که در ساخت مدارس 54 درصد را ساخته‌اند در حوزه فناوری هم می‌توانند پای کار بیایند.

وی با بیان اینکه امروز از ۱۰ طرح برگزیده و یک طرح دانش‌آموزی تقدیر خواهد شد، اظهار کرد: مدارس باید بر اساس یادگیری مشارکتی و ترکیبی باشد. در برنامه هفتم توسعه که به تایید شورای نگهبان رسید، محلی ایجاد شده که در حوزه تجهیزاتی، درآمد پایدار داشته باشیم. همچنین ۲۰۰ پروژه بزرگ‌مقیاس در برنامه هفتم داریم که امیدواریم در پنج ساله بتوانیم ‌محقق کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار