معاون اجتماعی و امور استان‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره):

افق بنیاد برکت کمک به ساخت 3200 مدرسه است

تهران (پانا) - معاون اجتماعی و امور استان‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت خیرین باید نگاه به فردا را در مدرسه‌سازی نهادینه کنند که این می‌تواند بهترین پیشران برای ساخت مدرسه باشد.

کد مطلب: ۱۴۴۱۰۲۳
لینک کوتاه کپی شد
افق بنیاد برکت کمک به ساخت 3200 مدرسه است

علی عسگری در آیین دومین رویداد ملی مدارس آینده اظهار کرد: مفهوم فردا یک مفهوم قرآنی است و خیرین مدرسه‌ساز، مصداق آیات قرآن کریم هستند که در سوره حشر به آن‌ها اشاره شده است. خیرین آنچه داده‌اند برای فردای خود داده‌اند. پس آنچه داده‌اند ماندگار است و می‌ماند.

وی با اشاره به مدارس فردا خاطرنشان کرد: متاسفانه در نگاهمان به فردا و آینده، خیلی توجه نداریم. معمولا عمر دولت‌ها ۸ ساله است و تاکنون دولت 4 ساله نداشته‌ایم و عمر بعضی از مدیران در دولت، زیر ۴ سال است که آموزش و پرورش، نمونه آن است. وزیری که مدت 2 سال وزیر می‌شود، نمی‌تواند افق 40 یا 50 ساله داشته باشد.

عسگری خاطرنشان کرد: کوتاه بودن عمر مدیریتی باعث شده که نگاه‌های ما بلندمدت نیست و این باعث آسیب می‌شود. خیرین باید نگاه به فردا را در مدرسه‌سازی نهادینه کنند و این می‌تواند بهترین پیشران برای ساخت مدرسه باشد.

معاون اجتماعی و امور استان‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با بیان اینکه ما نقش مکمل داریم، گفت: نگاه ما این است که همه اتفاقات توسط مردم باید بیفتد. ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در بحث مدارس آینده از حیث ساخت و تکنولوژی به آموزش و پرورش و خیرین مدرسه‌ساز کمک می‌کند‌.

وی با بیان اینکه بنیاد برکت تاکنون به ساخت ۲۲۲۰ مدرسه کمک کرده است، افزود: افق ما ۳۲۰۰ مدرسه است اما کیفیت ساخت و تکنولوژی آموزشی خیلی مهم است و مهمتر از آن عدالت آموزشی است که بتوانیم در همه مناطق برقرار کنیم.

سرعت سیستم آموزشی ما با دنیا همخوانی ندارد

محمد ترکمانه، مدیرعامل بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) نیز گفت: حدود ۱۶ سال است که بنیاد برکت، تشکیل شده و وارد فعالیت‌هایی در حوزه محرومیت‌زدایی شده که یک بخش از فعالیت‌ها مدرسه‌سازی است.

وی اظهار کرد: احساس نیازی شد که ما و آموزش و پرورش به دلیل رشد و توسعه فناوری در دنیا به فکر بیفتیم که فکر کنیم که چگونه ظرفیت‌های کشور را پای کار بیاوریم و برای رشد و پیشرفت متناسب با رشد و توسعه فناوری از ظرفیت‌ها بهره ببریم.

ترکمانه خاطرنشان کرد: کاری که رویداد مدارس آینده دنبال می‌کند به این شکل است که اثرگذاری ایده‌ها و طرح‌ها در آینده در مدارس در حوزه آموزشی و کاربردی دیده شود. سرعتی که آموزش در دنیا دارد با سرعت سیستم آموزشی ما همخوانی ندارد و عقب افتاده‌ایم که نیاز به تلاش بیشتر دارد.

وی با بیان اینکه بحثی که به عنوان اولویت در حوزه ساخت مدارس داریم، هویت از جنس معماری و کالبد مدرسه است، افزود: دانش‌آموزان بخشی از وقت خود را در مدرسه هستند و باید دید مدرسه تا چه اندازه می‌تواند در روحیه او تاثیرگذار باشد.

مدیرعامل بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: هر کدام از مجموعه‌ها هویت معماری خاصی در گذشته داشته که امروز در هر کدام از آن‌ها قدم می‌زنیم به یاد آن دوران می‌افتیم اما جای تاسف دارد که کارهای خوبی صورت گرفته اما علی‌رغم تاکیدات امامین انقلاب، ساختمان‌هایی که ساخته می‌شود به‌ویژه در مدرسه‌ها این اتفاق نیفتاده که از چه هویت معماری استفاده شده است.

وی با بیان اینکه در این راستا تصمیم بر برگزاری رویداد مدارس آینده گرفته شد و سال گذشته تعدادی از رویدادها برگزیده شدند، اظهار کرد: نقش ما شتابدهی در کارها است و سازمان نوسازی مدارس نیز از این طرح‌ها در ساختار مدرسه استفاده می‌کند.

ترکمانه تاکید کرد: از طرح‌های منتخب باید حمایت شود تا اثر آن‌ها را در میدان ببینیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار