مدیر‌عامل خبرگزاری پانا تشریح کرد؛

خدمات جدید پانا به دانش‌آموزان؛ از ‌طراحی سایت جدید و راه‌اندازی رادیو و تلویزیون تا مدرسه و بازارچه دانش‌آموزی

تهران (پانا) - مدیرعامل خبرگزاری پانا ‌از ایجاد ‌تحولاتی جدید در این خبرگزاری از جمله راه‌اندازی سایت جدید، رادیو پانا، تلویزیون اینترنتی، مدرسه پانا و بازارچه دانش‌آموزی در آینده نزدیک خبر داد. 

کد مطلب: ۱۴۴۰۸۰۸
لینک کوتاه کپی شد
خدمات جدید پانا به دانش‌آموزان؛ از ‌طراحی سایت جدید و راه‌اندازی رادیو و تلویزیون تا مدرسه و بازارچه دانش‌آموزی

‌محمد باجلان مدیرعامل خبرگزاری پانا در نشست فصلی ماموران و رابطان خبرگزاری پانا شهرستان‌های استان‌ تهران که در محل سازمان دانش‌آموزی‌ تشکیل شد، خبرگزاری پانا شهرستان‌های استان‌ تهران را در حوزه جذب و آموزش دانش‌آموزان خبرنگار پانا پیشرو برشمرد و ‌از همه دست‌اندکاران این استان قدردانی کرد.

وی از رونمایی سایت جدید خبرگزاری پانا در آینده نزدیک با هدف رفع کمبودهای موجود خبر داد و گفت: رویکرد اصلی خبرگزاری پانا همواره ‌«دانش‌آموز‌محوری» بوده است. دانش‌آموزان در این رسانه در اولویت قرار دارند و مقرر است که دانش‌آموزان همه امور خبری را رهبری کنند. قصد داریم دانش‌آموزان از ‌مصرف‌کننده به ‌تولید‌کننده ارتقا پیدا کنند و در تمامی مدارس ‌شاهد انعکاس اخبار ‌از سوی دانش‌آموزان ‌باشیم. ‌‌به همین منظور سایت خبرگزاری پانا ‌با محوریت ارتقای کیفیت و جذابیت برای مخاطبان به‌ویژه دانش‌آموزان، دچار تغییر خواهد شد.

باجلان ‌به تغییرات پیش‌روی سایت جدید خبرگزاری پانا اشاره کرد و ادامه داد: اولین اقدام صورت گرفته تدوین و طراحی سایت مخصوص دانش‌آموزان است. محوریت کارها در راستای دانش‌آموز‌محوری، دانش‌آموزباوری و در نهایت مدرسه‌محوری خواهد بود تا دانش‌آموزان بتوانند در هر مدرسه و با هر استعدادی تاثیر‌گذار عمل کنند.

وی از طراحی بسته‌های مختلف آموزش ‌تولید محتوا، ‌مجری‌گری، گویندگی، عکاسی، فیلم‌برادی و ... مخصوص دانش‌آموزان خبر داد و گفت: ‌یکی از معاونت‌های مهم ‌‌سازمان دانش‌آموزی، بخشی با عنوان «مرکز فضای مجازی و رسانه» است و یکی از بخش‌های فعال ‌این مرکز هم، خبرگزاری پانا است. این رسانه براساس تحولات جدید و برخلاف دیگر رسانه‌های کشور که عمدتا رده سنی بزرگسالان را مد نظر قرار داده‌اند، ‌نگاهی نو درانداخته و دغدغه این رسانه، ‌دیده‌شدن دانش‌آموزان است.

مدیرعامل خبرگزاری پانا با بیان اینکه ‌‌سایت جدید این خبرگزاری ‌در پانزدهم بهمن‌ماه رسما رونمایی خواهد شد، افزود: در طراحی جدید به همه دغدغه‌های آشکار و پنهان ‌دانش‌آموزان جامه عمل پوشانده شده است.

باجلان در ادامه به امکانات و ظرفیت‌های سایت جدید پانا اشاره کرد و افزود:‌ ‌گاهی برای تولید محتوا دانش‌آموزان یا معاونان دچار سردرگمی می‌شوند، ‌با توجه به این موضوع، بخشی با عنوان مجله اینترنتی پانا تدوین شده است که اصلی‌ترین محوریت آن آموزش تولید محتوا از جانب دانش‌آموزان است.

محمد باجلان همچنین از راه‌اندازی «مدرسه پانا» در قالب طراحی جدید سایت خبر داد و گفت: ‌در حالیکه «آموزش» محور اصلی کار خبرگزاری پانا ‌‌بوده است اما تا چند وقت پیش، این مهم زیاد مشهود نبود و در خبرگزاری پانا مرکزی با عنوان آموزش وجود نداشت. از این رو مدرسه‌ای مجازی با عنوان مدرسه پانا راه‌اندازی کرده‌ایم که در قالب آن ‌برترین اساتید حوزه خبر ‌بر روی آموزش دانش‌آموزان متمرکز خواهند بود. این امکان نیز همزمان با سایت جدید ‌رونمایی خواهد شد. ‌

مدیرعامل خبرگزاری پانا با بیان اینکه رویکرد اصلی ما هم‌راستا با وزارت آموزش و پرورش، ارتقای کیفیت و برقراری عدالت آموزشی ‌است، تصریح کرد: تمامی اقدامات جدید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که به کیفیت بیشتر دامن خواهد زد و مطمئنا مورد استقبال همه دانش‌آموزان سراسر کشور قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل خبرگزاری پانا با بیان اینکه معرفی دانش‌آموزان، توانمندی و ظرفیت‌های آن‌ها به جامعه نیز از دیگر دغدغه‌های ما در این رسانه است، گفت: به همین منظور، در ‌سایت جدید خبرگزاری پانا، بخشی تحت عنوان «بازارچه‌های دانش‌آموزی» طراحی شده که هدف از آن، ایجاد فضایی برای عرضه محصولات دانش‌آموزان است. ما قصد داریم فضایی بر پایه عدالت فراهم کنیم تا اگر دانش‌آموزی در گوشه‌ای از این جغرافیای پهناور دارای استعداد بوده و قادر به خلق اثر است، فضایی برای عرضه ایده‌های خود، آثار، اختراعات، طرح‌ها و محصولات خود داشته باشد و حتی منبعی برای ‌کسب درآمد آن‌ها.

وی همچنین از تولد «رادیو پانا» خبر داد و افزود: ‌راه‌اندازی رادیو پانا چندین هدف را دنبال می‌کند از جمله مهمترین آن‌ها تهیه محتوا برای دانش‌آموزان عزیز با نیازهای ویژه است. همچنین در رادیو پانا‌ ‌دانش‌آموزان مستعد می‌توانند ‌هنر خود را به نمایش بگذارند و ‌اتفاقات مختلف‌ و مهمی را از جنس صوتی در رادیو پانا رقم بزنند.

مدیرعامل خبرگزاری پانا همچنین از راه‌اندازی «تلویزیون اینترنتی» خبر داد و گفت:‌‌ ‌تلویزیون اینترنتی پانا ‌پیگیر‌ مطالبات دانش‌آموزان و همچنین منعکس‌کننده اتفاقات و الگوهای خوب دانش‌آموزی خواهد بود.

محمد باجلان در پایان با بیان اینکه تمامی خدمات جدید خبرگزاری پانا در راستای برقراری عدالت، ارتقای کیفیت و احترام به ذائقه نسل نوجوان صورت گرفته است، تاکید کرد: امیدواریم این اتفاقات جدید موجبات رضایت دانش‌آموزان عزیز را فراهم کرده و در رسانه‌ای که متعلق به خود آن‌هاست، آستین همت بالا زده، پرورش و آموزش ببینند، قد بکشند، بزرگ شوند و ‌‌با قلم خود، عزت و شکوه این کشور را به رخ تمام جهانیان بکشند.

دانش‌آموز خبرنگار: رقیه جوادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار