تداوم بارش‌ها در کشور طی امروز

دما در استان‌های ساحلی خزر افزایش می‌یابد/ بارش‌ها در تهران ۵۱ درصد کاهش داشته است

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی از بارش باران در نواحی مرکزی کشور در روز جاری خبر داد و اعلام کرد که از امروز دوشنبه تا چهارشنبه افزایش دما در استانهای ساحلی خزر و اردبیل رخ خواهد داد.

کد مطلب: ۱۴۴۰۶۵۵
لینک کوتاه کپی شد
تداوم بارش‌ها در کشور طی امروز

به گزارش بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، امروز دوشنبه ۲۵ دی در ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات زاگرس مرکزی و برخی نقاط شمال شرق و سه شنبه در شمال خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

روزچهارشنبه در غالب مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم می‌شود و در اوایل شب در شرق اردبیل و گیلان افزایش ابر و بارش پراکنده باران رخ می‌دهد.

طبق اعلام هواشناسی، روزهای دوشنبه تا چهارشنبه افزایش دما در استانهای ساحلی خزر و اردبیل رخ خواهد داد.

روز پنجشنبه با نفوذ جریانات سرد شمالی، ابرناکی و بارش همراه با کاهش نسبی دما در این مناطق خواهیم داشت. همچنین در شمال غرب ارتفاعات البرز مرکزی نیز بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی، جمعه در استان‌های گیلان و مازندران بارش پراکنده رخ می‌دهد. همچنین در ارتفاعات زاگرس واقع در نوار غربی کشور افزایش ابر وزش باد و رگبار پراکنده رخ می‌دهد و در جنوب و شرق کشور وزش باد پدیده غالب است.

از اواخر دوشنبه تا پایان هفته خلیج فارس و پنجشنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

طبق اعلام هواشناسی، وضعیت جوی امروز پایتخت را نیمه ابری به تدریج کاهش ابر و از بعد از ظهر همراه با وزش باد پیش‌بینی کرد. بیشینه دمای امروز تهران ۱۷ و کمینه دما ۷ درجه خواهد بود.

همچنین مطابق داده‌های مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی بارش‌ها در کشور و تهران به ترتیب ۴۸ و ۵۱.۴ درصد نسبت به دوره بلندمدت کاهش یافته است.

بر اساس داده‌های مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی از ابتدای سال آبی جاری تا 23 دی ماه میزان بارش‌ها در کشور نسبت به دوره بلندمدت 48 درصد کاهش یافته است. بیشترین کاهش بارش با 75.5 درصد مربوط به استان هرمزگان است. پس از این استان، فارس با رشد منفی 72.8 درصدی قرار گرفته است.

خراسان جنوبی،‌ اصفهان و قم نیز به ترتیب شاهد کم‌بارشی 68.1 درصدی، 66.8 و 66.6 درصدی بوده‌اند. در استان کرمان نیز بارش‌ها در مقایسه با دوره بلندمدت 65.9 درصد کاهش یافته است.

در استان‌های ساحلی دریای خزر یعنی گیلان، مازندران و گلستان بارش‌ها در بازه زمانی اشاره شده به ترتیب رشد منفی 31.5 درصدی، رشد منفی نیم درصدی و رشد مثبت 14 درصدی داشته است. به جز گلستان بارش‌ها تنها در استان‌های خراسان شمالی با 5.4 درصد و اردبیل با 1.2 درصد مثبت بوده است.

بارش‌ها در استان تهران نیز وضعیت مناسبی ندارد؛ میزان کاهش بارش‌ها در پایتخت 51.4 درصد بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار