رتبه اول کشوری مسابقات درس‌هایی از قرآن در گفت وگو با پانا:

مطالعه قرآن باعث نشاط بیشتر در زندگی می‌شود

کرج (پانا) - دانش آموز رتبه اول کشوری مسابقات درس‌هایی از قرآن در طالقان گفت مطالعه قرآن باعث نشاط بیشتر در زندگی می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۴۰۴۷۸
لینک کوتاه کپی شد
مطالعه قرآن باعث نشاط بیشتر در زندگی می‌شود

مهرآرا عقیلی دانش آموز رتبه اول کشوری مسابقات درس هایی از قرآن مدرسه شهید اسحاقی شهرستان طالقان در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد: «کسب مقام اول کشوری خود را مدیون معلمان و مادرم هستم، زیرا آنان بهترین مشوق من در این راه بودند و تاثیر بسیاری در موفقیتم بوجود آوردند.»

وی در خصوص گسترش فرهنگ قرآنی عنوان کرد: «با توجه به برگزاری کلاس های آموزشی و پیگیری مسئولین مدارس شرایط خوبی برای شرکت در مسابقات بوجود آمد، ولی به نظر من نیاز به توجه بیشتر مسئولین است. با توجه به اینکه مقام من در مسابقات کشوری بود، متاسفانه در این زمینه هیچگونه حمایتی از من نشد. توقع داشتم حداقل نهادهای مربوطه جهت ایجاد انگیزه بیشتر برای من و دیگر دانش آموزان توجه بیشتری به ما داشته باشند. البته من دست از تلاش نخواهم کشید. مانند سال گذشته که در مسابقات رتبه خوبی کسب نکردم، اما ناامید نشدم و سال گذشته نیز در این مسابقات شرکت کردم و رتبه اول کشوری را از آن خود کردم.»

عقیلی در مورد فعالیت های قرآنی بیان کرد: «تحت نظر معلم و مادرم در زمینه قرائت تمرین های فراوانی دارم و این کار را با عمق وجودم به علت علاقه قلبی خود انجام می دهم و معتقدم مطالعه قرآن باعث می شود زندگی بانشاط تری داشته باشم، چون حقایق حق تعالی برایم آشکار می شود. شرکت در این مسابقات باعث می شود که آینده را بر پایه مسائل دینی برنامه ریزی کنیم تا زندگی سعادتمندانه تری داشته باشیم.»

وی همچنین عنوان کرد: «زیباترین آیه قرآنی از نظر من آیه 32 سوره اسراست، زیرا در این آیه قرآنی پس از دعوت به توحید، انسان‌ها را به نیکی کردن به پدر مادر دعوت می کند.»

عقیلی در پایان گفت: «از مسئولین تقاضا دارم تا نسبت به دانش آموزانی که در مسابقات قرآنی شرکت می کنند اگر مقامی کسب می کنند توجه بیشتری داشته باشند تا دانش آموزان علاقه بیشتری برای حضور در مسابقات داشته باشند. همچنین تقاضای برگزاری کارگاه های آموزشی برای شرکت در مسابقات با توجه به اینکه برای شرکت در این مسابقات نیاز به تحقیق، مطالعه و آموزش است را دارم.»

دانش آموزخبرنگار : آیدا داداشی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار