نماینده مجلس دانش‌آموزی کشور:

بازنگری در محتوای کتب درسی از خواسته‌های دانش‌آموزان است 

تهران (پانا) - نماینده یازدهمین دوره مجلس دانش‌آموزی کشور عنوان کرد بازنگری در محتوای کتب درسی چه به لحاظ حجم و چه به لحاظ کیفیت، از خواسته‌های دانش‌آموزان است.

کد مطلب: ۱۴۴۰۴۱۶
لینک کوتاه کپی شد
بازنگری در محتوای کتب درسی از خواسته‌های دانش‌آموزان است 

علیرضا زارعی عنوان کرد: «در طول سال تحصیلی دانش آموزان با کتب درسی مختلفی برخورد دارند. این کتب درسی، در طی گذشت زمان تغییرات فراوانی پیدا می کند. تغییرات کتب درسی در طول چندین سال تحصیلی بیشتر در نوع نگارش و شکل و شمایل بوده است و محتوای کتب درسی هنوز برای رسیدن به تعالی راه درازی را در پیش دارد.»

وی ادامه داد: «متاسفانه در بستر آموزشی امروز نگرانی دانش آموزان از محتوای کتب درسی بسیار زیاد شده و همین نگرانی بابت محتوای کتب درسی، دلیل بر کم شدن بازدهی آموزشی می‌شود. در دیدار‌هایی که من با دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی داشته و دارم یکی از اصلی ترین موضوعاتی که جمیع دانش‌آموزان، بر آن اتفاق نظر دارند، بازنگری در محتوای کتب درسی در خصوص ازدیاد حجم برخی از آنها و همچنین ایراداتی درباره کیفیت برخی مطالب خصوصا کتب درسی عمومی وارد است.»

نماینده یازدهمین دوره مجلس دانش‌آموزی کشور افزود: «نگرانی دانش‌آموزان از محتوای کتب درسی، از دیدگاه خودشان کاملا معقول است، چرا که برخی کتب درسی فقط برای امتحان آن سال تحصیلی به کار می‌آید و دانش‌آموزان، در سال تحصیلی بعد حتی یک پاراگراف از آن کتاب را نیز به خاطر ندارند. برای همین امر باید بازنگری اساسی و اصولی از تمامی کتب درسی صورت پذیرد تا علاوه بر کارکرد علمی کارکرد استفاده در زندگی روزمره را نیز پیدا کنند.»

علی لطیفی معاون وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوالات نماینده مجلس دانش آموزی کشور نیز بیان کرد: «چشم انداز سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در سال تحصیلی آینده چشم انداز بازنگری دقیق و جزئی در مواد آموزشی است تا دانش آموزان هر چه بهتر از کتب درسی بهره ببرند از جمله اهدافی که برای سازمان طراحی شده استانداردگذاری منابع آموزشی و استفاده از بهترین مواد آموزشی در تمامی کتب درسی است، چرا که مهم ترین هدف ما برنامه ریزی آموزشی صحیح و استفاده بهینه دانش آموزان از کتب درسی است.»

دانش آموز خبرنگار: امیر عباس امن زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار