محمودی در گفت‌وگو با پانا:

بانوان مجلس یازدهم نسبت به شرایط و تعدادشان عملکرد قابل قبولی داشتند

گروه‌های سیاسی تمایلی به رشد زنان ندارند/ تخریب‌ها علیه بانوان کم نیست

تهران (پانا) - نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی گفت علیرغم اینکه کمتر از 6 درصد مجلس یازدهم را بانوان تشکیل داده‌اند و میزان تاثیرگذاری آنها پایین است، نسبت به شرایط و تعدادشان عملکرد قابل قبولی داشتند.

کد مطلب: ۱۴۳۹۰۷۰
لینک کوتاه کپی شد
بانوان مجلس یازدهم نسبت به شرایط و تعدادشان عملکرد قابل قبولی داشتند

سمیه محمودی در گفت‌وگو با پانا در خصوص میزان مشارکت بانوان در انتخابات، اظهار کرد: «بانوان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و در جامعه فعالیت می‌کنند. بانوان تاکنون ثابت کرده‌اند که در هر جایگاهی که باشند، خوب می‌درخشند.»

وی به افزایش 3 درصدی حضور بانوان برای ثبت نام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: «امیدواریم این 3 درصد افراد توانمندی باشند و مورد تایید مردم قرار بگیرند و بتوانند در مجلس دوازدهم حضور یابند.»

سخنگوی کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس اضافه کرد: «استان اصفهان از استان‌هایی است که مردم برای خانم‌ها احترام بسیاری قائل هستند بر همین اساس از استان ما 4 خانم از 4 حوزه انتخابیه در مجلس حضور دارند. این به این معناست که مردم استان اصفهان بانوان را قبول دارند و بانوان را مورد حمایت قرار می‌دهند که به نظر من استان اصفهان باید الگویی برای استان‌های دیگر باشد که در انتخاب‌هایی که انجام می‌دهند، حتما بانوان را مدنظر قرار دهند.»

محمودی در خصوص عملکرد بانوان مجلس یازدهم نیز بیان کرد: «کمتر از 6 درصد مجلس یازدهم را بانوان تشکیل داده‌اند بر همین اساس میزان تاثیرگذاری آنها پایین است. اما به هر حال اقدامات خوبی انجام شد؛ در این مدت لایحه صیانت از حقوق زنان در دستور کار قرار گرفته است. با رایزنی‌هایی که انجام شد، همکاران به کلیات این لایحه رای مثبت دادند؛ ان‌شالله در جزئیات نیز همکاری لازم انجام خواهد شد و در جزئیات نیز کمک می‌کنند.»

وی با بیان اینکه زنان مجلس یازدهم نسبت به شرایط و تعدادشان عملکرد قابل قبولی داشتند، افزود: «امروز لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار در دستور کار صحن قرار گرفته است. امیدوارم مردم این عملکرد را مدنظر قرار دهند و از نمایندگان خانم حمایت کنند.»

نماینده مردم شهرضا در مجلس تصریح کرد: «گروه‌های سیاسی تمایلی به رشد بانوان ندارند و متاسفانه تخریب‌ها علیه بانوان کم نیست. هر کجا که خانمی بوده، کمترین تخلف آنجا بوده است بنابراین میزان دلسوزی‌ها و آمار تخلفات باید مدنظر قرار گیرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار