یک معلم ابتدایی در ارومیه:

معلمان زن، جوانانی قوی و باانگیزه را تحویل جامعه می‌دهند

ارومیه (پانا) - معلم اول ابتدایی روستای باراندوز ارومیه گفت معلمان زن با حس تعلق و انگیزه مضاعف در تربیت دانش‌آموزان، نوجوانان و جوانان قوی و باانگیزه نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

کد مطلب: ۱۴۳۷۹۸۲
لینک کوتاه کپی شد
معلمان زن، جوانانی قوی و باانگیزه را تحویل جامعه می‌دهند

افسون میرزامحمدی، معلم روستایی مدرسه خیام روستای باراندوز ارومیه در گفت‌وگو با پانا به نقش معلمان زن در تربیت جوانان گفت: آمادگی نسل نوجوان و جوان برای حضور در جامعه پس از خانواده بر عهده معلمان است؛معلمان زن در تحویل جوانان و نوجوانان قوی، با تعصب و با انگیزه به جامعه نقش مهمی را ایفا می کنند.

وی عشق به معلمی و تدریس و تربیت را غالب بر سختی های موجود در کار معلمی خواند و گفت: به عنوان یک زن معلم، روزانه راه دور، سخت و طاقت فرسایی را برای رسیدن به روستا، مدرسه و کلاس درس طی می کنیم، عشق به کار معلمی و تعلیم و تربیت نوجوانان و جوانان این مرز و بوم بر هر سختی غالب است.

معلم اهل ارومیه و شاغل در مدرسه روستای خیام باراندوز به نقش معلمان زن در تربیت جوانان اشاره کرد و گفت: زنان نقش بسیار مهمی در آموزش جامعه و جوانان کشور دارا هستند، به دلیل جایگاه و نقش بارز و مشخص در تربیت و رشد نسل های آینده از مهمترین عوامل منتقل کننده فرهنگ و یا به عبارتی آفرینش انگاره های فرهنگی به شمار می روند.

میرزامحمدی گفت: زن زیباترین واژه آفرینش هستی و موثرترین عامل تربیت و نگهبان سلامت روحی روانی و جسمانی فرزند در جامعه است؛ حضرت فاطمه زهرا (ص) یک ویژگی خاصی که به عنوان یک بانوی بزرگ داشته بیشتر می تواند الگو برای بانوان و دختران سرزمینم ایران باشد.

وی به لزوم توجه نظام تعلیم و تربیت به نقش زن در جامعه و آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: مسلما معلم است که در جوامع مختلف نقش قهرمانان بی بدیل را به خوبی ایفا می کند، همان که اهداف تربیتی،در گرو رفتار و منش اوست. بنابراین در نظام تعلیم و تربیت همواره بر منزه بودن و متصف بودن به صفات اخلاقی معلمان، تاکید بیشتر و به خواسته های آنان توجه بیشتری شود.

معلم اول ابتدایی مدرسه خیام روستای باراندوز ارومیه در رابطه با جایگاه معلمان زن در نظام جمهوری اسلامی و نقش آن ها در تربیت جوان و نوجوان در تراز انقلاب اسلامی گفت: شغل معلمی یکی از حساسترین و پر مسئولیت ترین شغل های جامعه است؛ معلم یکی از ارکان و عناصر اصلی آموزش و در بین همه عناصر آموزشی تنها عنصری است که هیچ بدیل و شبیهی برای آن وجود ندارد؛ معلمی در قرآن به عنوان جلوه ای از قدرت الهی، ذات مقدس خداوند دانسته شده است، معلم، جایگاه رفیع و نقش سازنده ای در نظام تعلیم و تربیت دارد. معلم نه یک کارمند، بلکه پژوهشگر و استاد است و نقش معلم در مقام استاد و پژوهشگر بی بدیل غیرقابل جایگزین است، مدرسه و معلم در تربیت و شخصیت هر فرد نقش مهمی دارد. رفتار معلم تاثیر بسزایی بر رفتار و خلق و خوی دانش آموزان خواهد داشت.

میرزامحمدی به تناسب زن، مادر و معلم اشاره کرد و گفت: تناسب زیادی میان زن، مادر و معلم بودن وجود دارد. این سه نقش به قدری به هم نزدیک هستند و قرابت معنایی دارند که حتی اگر خانم معلم مادر نباشد به صفت و غریزه فطری مادری و تربیت فرزندان می‌توان او را مادر دانست، چرا که او با این فطرت آسمانی وقتی در کلاس درس حاضر می شود مادرانه و صمیمی برای پیشرفت و موفقیت شاگردان تلاش می کنند؛ اسلام برای زنان جایگاه ویژه ای قائل شده است. زنی که در مکتب قرآن تربیت شده، باعث پیشرفت و تعالی جامعه می شود به همین دلیل این زن به تمامی ارزش های متعالی انسانی مجهز بوده و توانایی و مهارت تربیت را پیدا می کند و از این جایگاه افراد جامعه را هدایت می کند و باعث موفقیت و تکامل و تعالی جامعه در معنای گسترده می شود.

دانش آموز خبرنگار: آتنا کریمیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار