103 شهید و 188 مجروح در حادثه انفجار در گلزار شهدای کرمان

وزیر کشور: حادثه کرمان در حال بررسی است و مردم به شایعات توجهی نکنند

تهران (پانا) - در پی حادثه تروریستی امروز در مسیر منتهی به گلزار شهدا کرمان، تاکنون 103 نفر شهید شدند و ۱۸۸ مصدوم نیز توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شده‌اند.

کد مطلب: ۱۴۳۷۷۲۴
لینک کوتاه کپی شد
103 شهید و 188 مجروح در حادثه انفجار در گلزار شهدای کرمان

در حاشیه برگزاری مراسم چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، دو صدای انفجار به فاصله 10 دقیقه در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان شنیده شد که در پی این حادثه دستگاه‌های امدادرسان به حالت آماده‌باش درآمدند.

15:45 - رضا فلاح، مدیر عامل جمعیت هلال احمر کرمان گفت: حدود ساعت ۱۵ و ساعت ۱۵: ۱۵ دقیقه دو صدای مهیب انفجار در مسیر موکب های منتهی به مزار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شنیده شد.

وی ادامه داد: بعد از اعلام این حادثه به هلال احمر تیم های امدادی هلال احمر و اورژانس در محل حادثه حضور پیدا کردند و مشغول امدادرسانی و انتقال مصدومان حادثه هستند.

رئیس اورژانس کرمان نیز اعلام کرد: در انفجار مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان دستکم ۲۰ تن شهید و بیش از ۴۰ نفر مصدوم شدند.

16:07 - رضا فلاح، مدیرعامل هلال احمر استان کرمان گفت: تاکنون به بیش از ٦٠ مصدوم در حادثه گلزار شهداى کرمان امدادرسانی شده است و متاسفانه ١٥ نفر شهید شده‌اند.

فلاح ادامه داد: همه پایگاه‌هاى امدادى کرمان درحالت آماده باش هستند.

٣ نیروى امدادگر هلال احمر در این حادثه دچار مصدومیت شدند

16:29 - مدیرعامل هلال احمر کرمان گفت: به دنبال حادثه انفجار در گلزار شهداى کرمان متأسفانه ٣ امدادگر این جمعیت دچار مصدومیت و جهت ادامه روند درمان به بیمارستان انتقال داده شدند.

شهادت یک امدادگر جوان هلال احمر در حادثه گلزار شهداى کرمان

16:43 - فلاح گفت: در حادثه انفجار گلزار شهداى کرمان، ٣ نیروى هلال احمر دچار مصدومیت شدید شدند که متأسفانه یک نفر خانم از امدادگران هلال احمر کرمان به شهادت رسید.

۷۳ شهید و ۱۷۰ مجروح تاکنون

16:48 - همچنین بر اساس اعلام روابط عمومی اورژانس کشور تا این لحظه 73 نفر شهید شدند و 170 مصدوم نیز توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شده اند.

دستور دادستان کل کشور برای رسیدگی فوری و شناسایی عاملین انفجار در گلزار شهدای کرمان

17:23 - در پی عملیات تروریستی صورت گرفته امروز در گلزار شهدای کرمان که منجر به شهادت و مجروح شدن تعدادی از هموطنان شد حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی در تماس تلفنی با دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان ضمن کسب اطلاع از جزییات حادثه دستور رسیدگی فوری و شناسایی عاملین این جنایت را صادر کرد.

در این گفت‌وگو حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی با تسلیت شهادت جمعی از زائران گلزار شهدای کرمان و آرزوی سلامتی برای مجروحان حادثه، به مهدی بخشی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان دستور داد با کمک تمامی دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی در کمترین زمان ضمن شناسایی مسببین و حامیان این جنایت غم‌انگیز با آنها برخورد قاطع و عبرت آموز صورت گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی این اقدام تروریستی را نشانه ضعف و ناتوانی و شکست‌های پی در پی دشمنان کوردل ایران اسلامی دانست و گفت: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و اسراییل به حدی از سقوط و انزوا رسیده است که حتی از زائران شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی نیز هراس دارد.

وی افزود: دشمنان ایران عزیزمان بدانند که ملت شهیدپرور ایران همچنان حامی اصلی جریان مقاومت در منطقه بوده و انتقام سختی را از عاملان و حامیان این اقدام تروریستی بزدلانه خواهد گرفت.

دستور رئیس هلال احمر برای رسیدگی به مجروحان

17:17 - در پی وقوع حادثه انفجار در گلزار شهدای کرمان، رئیس جمعیت هلال‌احمر ضمن پیگیری وضعیت سلامت زائران و مصدومان حادثه، به مدیرعامل این جمعیت در کرمان دستور داد تا با حداکثر توان در صحنه امدادرسانی حضور داشته باشد.

پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلا احمر در تماس تلفنی با مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمان ضمن پیگیری آخرین وضعیت سلامت زائران گلزار شهدای کرمان و وضعیت حادثه‌دیدگان در محل انفجار، به مدیرعامل این جمعیت دستور داد تا با حداکثر توان و امکانات انسانی، امدادی و لجستیکی در صحنه امدادرسانی حضور داشته باشد.

افزایش شمار شهدای حادثه به ۱۰۳ نفر

17:40 - رئیس سازمان اورژانس استان کرمان گفت: شمار شهدای حادثه کرمان به ۱۰۳ نفر افزایش یافت.

سخنگوی اورژانس کشور بابک یکتاپرست نیز گفت: دلیل افزایش شمار شهدا، فوت برخی از مصدومانی است که حالشان وخیم گزارش شده بود. این حادثه حدود ۱۷۰ مصدوم نیز داشته که حال برخی از آنان وخیم است.

به گفته سخنگوی اورژانس کشور نیروهای اورژانس استان کرمان و همچنین تمامی مراکز و پایگاه‌های اورژانس در این استان در آماده‌باش کامل قرار دارند.

یکتاپرست همچنین از اعزام سه تیم تخصصی درمانی به کرمان خبر داد و گفت:‌ این تیم‌ها به استان کرمان اعزام شدند تا در صورت نیاز به ظرفیت مراکز درمانی کرمان افزوده شود.

وزیر کشور: حادثه کرمان در حال بررسی است و مردم به شایعات توجهی نکنند

17:53 - احمد وحیدی، وزیر کشور در یک گفت‌وگوی زنده تلویزیونی درباره انفجارهای تروریستی در گلزار شهدای کرمان ضمن عرض تسلیت به خاطر این موضوع اظهار کرد: حدود ساعت ۳ بعد از ظهر امروز اولین انفجاررخ داد و وقتی مردم به کمک آمدند، انفجار دوم حدود ساعت ۳:۲۰ روی داد و عمده شهدا و مجروحین در همین انفجار دوم دچار حادثه شدند.

وی افزود: شمار شهدا بیش از ۱۰۰ نفر است و مجروحان در بیمارستان‌ها مورد مراقبتند. الان اوضاع در کرمان عادی است و مردم نگرانی نداشته باشند. همه چیز در کنترل نیروهای امنیتی و انتظامی است و امدادگران، وزارت بهداشت و هلال احمر در حال انجام وظایف خود هستند و دستگاه‌های امنیتی و انتظامی در منطقه حضور کامل دارند.

وحیدی در پاسخ به این سوال که نوع انفجار چگونه بوده است؟ بیان کرد: این موضوع در حال بررسی است. البته ما اطلاعاتی داریم ولی بهتر است پس از قطعی شدن به استحضار مردم عزیزمان برسانیم. از مردم خواهش می‌کنم به شایعات توجه نکنند چرا که دشمن در حال انجام عملیات روانی است اما اطلاعات درست و تکمیلی از طریق رسانه ملی و مقامات مسئول به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی با بیان این‌که «این توطئه جدید در ادامه توطئه‌های قبلی صورت گرفت»، افزود: دشمنان همیشه دنبال چنین اقداماتی هستند و در مراسم مختلف تلاش کرده‌اند اما با هشیاری نیورهای امنیتی مورد هدف قرار گرفتنه‌اند و دستگیر شده‌اند. این دو مورد از میان خیل اقداماتی است که دشمنان در صدد انجام بوده و هستند.

وزیر کشور با تاکید بر این‌که «پاسخ مقتدرانه و کوبنده دستگاه‌های امنیتی و نظامی به این اقدام در کوتاه‌مدت داده خواهد شد»، گفت: این عمل بزدلانه و کوردلانه علیه کسانی بود که می‌خواستند راه اسطوره مقاومت و سردار دل‌ها را دامه دهند. دشمنان این موضوع را نمی‌پسندند و به خاطر سیلی‌هایی که از محور مقاومت خورده‌اند و ضرباتی که دریافت می‌کنند انتقام خود را از کودکان، زنان و کسانی که هیچ گناهی جز عشق به بهترین مجاهدشان ندارند می‌گیرند.

وی اظهار کرد: نیروهای امنیتی و نظامی هشیار هستند و سیلی محکمی به جنایتکاران خواهد زد. این مسیر توفنده مردم پررهرو است و دشمنان در اشتباهند که فکر می‌کنند می‌توانند با این کارهای بزدلانه و جنایت‌های کور، عزم ملت را کم کنند.

وزیر بهداشت برای نظارت بر درمان مجروحان انفجار تروریستی عازم کرمان شد

17:54 - بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت دستور وزیر برای رسیدگی فوری به مجروحان انفجار تروریستی در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان عازم کرمان شد.

افزایش شمار مجروحان حادثه تروریستی کرمان به ۱۸۸ نفر

18:00 - بر اساس اعلام سازمان اورژانس کشور تعداد مجروحان این حادثه به ۱۸۸ نفر رسید. تعداد شهدا نیز ۱۰۳ نفر است.

18:57 - اسامی مصدومان حاضر در بیمارستان افضلی پور کرمان اعلام شد.

دستور وزیر بهداشت برای ارسال گروه خونی O منفی به کرمان

19:29- بشیر حاجی بیگی، سخنگوی سازمان انتقال خون ایران گفت: به دستور وزیر بهداشت تمام مراکز انتقال خون سراسر کشور به حالت آماده باش درآمده اند و در حال ارسال گروه خونی منفی جهت مداوای مجروحان هستند.

وی افزود: در حال حاضر از استان های خراسان جنوبی، فارس، تهران، اصفهان و یزد در حال ارسال گروه های خونی O منفی و O مثبت به استان کرمان هستیم. سی واحد گروه خونی O منفی و ۱۰۰ واحد خون O مثبت توسط هواپیما از تهران به استان کرمان ارسال شده است.

حاجی بیگی در ادامه افزود: استان های البرز، قزوین، قم، تهران و سمنان اعلام آمادگی کرده اند که گروه های مورد نیاز خونی را به تهران ارسال تا از طریق هواپیما برای مداوای مجروحان ارسال شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه سه تا ۴ درصد از افراد جامعه دارای گروه های خونی O منفی هستند لذا تقاضا برای این گروه خونی بیشتر است.

حال مجروحین بیمارستان افضلی‌پور خوب است

20:28 - رئیس بیمارستان افضلی‌پور کرمان گفت: خوشبختانه حال مجروحین پذیرش شده در این بیمارستان خوب است. اکثر بیماران تحت مداوای سرپایی قرار گرفتند، تعدادی تحت عمل جراحی قرار گرفتند.

وی گفت: جراح‌های ما در تمام رشته‌های فوق تخصصی در محل حضور پیدا کردند و اقدامات جراحی را انجام دادند.

وزیر کشور وارد کرمان شد

21:02 - وزیر کشور شامگاه چهارشنبه به‌دنبال حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان وارد این شهر شد.

بررسی ابعاد این حادثه و عیادت از مجروحان از جمله برنامه‌های وحیدی خواهد بود.

شهادت دومین امدادگر هلال احمر

21:09 - شهید "علیرضا سعادت ماهانى" امدادگر هلال احمر استان کرمان، امروز در حین امدادرسانى به مصدومان حادثه تروریستى گلزار شهداى کرمان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

"علیرضا سعادت ماهانی" دومین امدادگر شهید هلال‌احمر در حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان است. عصر امروز "مکرمه حسینی"، عضو جوان امدادگر هلال‌احمر نیز در حین امدادرسانی به مجروحان و در انفجار دوم، به شهادت رسید.

تعداد دقیق شهدای حادثه ۹۵ نفر است

22:22‌ - بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت گفت: تعدادی از همکارانمان در اورژانس و هلال احمر در انفجارهای امروز کرمان مجروح شده و یا به شهادت رسیدند. تمام مجروحان در بیمارستانهای سریعا بستری شدند و بیمارانی که به عمل نیاز داشتند همگی تحت درمان قرار گرفتند و ۱۱۱ عمل جراحی در حدود ۲ ساعت انجام شد.

وی گفت: ۲۷ بیمار بدحال داریم و تحت نظر هستند ولی تمام مراقبت های لازم از آنها در حال انجام است.

شمار شهدای حادثه تروریستی کرمان به ۱۰۳ نفر رسید

23:30 - سخنگوی اورژانس کشور تازه‌ترین آمار شهدای انفجار تروریستی در کرمان را ۱۰۳ نفر اعلام کرد. بابک یکتاپرست ‌درباره آخرین آمار مصدومان و شهدای حادثه تروریستی کرمان که عصر امروز در مراسم سالگرد شهید سلیمانی رخ داد، گفت: متاسفانه برابر آمارهای ما تاکنون ۱۰۳ نفر در این حادثه به شهادت رسیدند. دلیل افزایش شمار شهدا، فوت برخی از مصدومانی است که حالشان وخیم گزارش شده بود. این حادثه حدود ۱۷۰ مصدوم نیز داشته که حال برخی از آنان وخیم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار