برگزاری مجمع سالیانه فدراسیون‌ ورزش‌های دانش آموزی در مشهد؛

تعیین ۹ میلیارد ‌منابع پایدار برای پیشبرد اهداف فدراسیون ورزش‌های دانش‌آموزی‌

تهران (پانا) - مجمع فدراسیون ورزش‌های دانش‌آموزی ششم دی‌ماه به میزبانی خراسان رضوی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۳۵۶۶۹
لینک کوتاه کپی شد
تعیین ۹ میلیارد ‌منابع پایدار برای پیشبرد اهداف فدراسیون ورزش‌های دانش‌آموزی‌

‌به گزارش روابط‌عمومی معاونت تربیت‌بدنی و سلامت، مجمع سالیانه فدراسیون ورزش‌های دانش‌آموزی برای نخستین بار به میزبانی مشهد مقدس از ششم دی ماه برگزار شد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در این نشست گفت: اعتقاد داریم مسابقات ورزشی محیط‌های متنوع تربیتی هستند و می‌توانیم با استفاده از بازی مسیر اصلی تربیت را برای جوانان و کودکان هموار کنیم.

‌معاون وزیر آموزش و پرورش در این مراسم اظهار داشت: فدراسیون ورزش‌های دانش آموزی در تمام فعالیت‌ها و اقدامات خود الگو است و این اتفاق مبارک را مدیون روحیه فرهنگی و دانش‌آموزی حاکم بر این فضا هستیم.

صادق ستاری‌فرد با اشاره به روحیه خستگی‌ناپذیر دانش‌آموزان و معلمان گفت: سلامت و تربیت‌بدنی دو مقوله جدایی‌ناپذیر از هم هستند که برای تربیت نسل قوی و صالح به هر دو نیاز داریم، شرایط خاص و ویژگی‌هایی که فدراسیون ورزش‌های دانش آموزی در اختیار دارد در نوع خود بی‌نظیر است و باید از این شرایط ویژه نهایت بهره را ببریم.

وی ادامه داد: برای اثرگذاری بر آینده ورزشی کشور باید تلاش شود، چرا که آموزش و پرورش با داشتن مخاطبان خاص متولی اصلی آینده ورزش کشور به شمار می‌آید‌.

ستاری‌فرد در خصوص برنامه‌های معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در این زمینه گفت: ما در حوزه تربیت بدنی و سلامت چهار سیاست برای برنامه‌های خود در نظر گرفتیم که نخستین و مهم ترین آنها تربیت محور بودن تمام برنامه‌های تربیت‌بدنی است.

وی با بیان اینکه ما در برنامه‌های ورزشی خود به دنیال برنده و بازنده نیستیم اذعان کرد: اعتقاد داریم مسابقات ورزشی محیط های متنوع تربیتی هستند و میتوانیم با استفاده از بازی مسیر اصلی تربیت را برای جوانان و کودکان هموار کنیم.

صادق ستاری‌فرد با تاکید بر اینکه ورزش هم هدف است و هم وسیله است افزود: ورزش ارزشی است که از لغزش‌ها جلوگیری میکند.

معاون وزیر اظهار داشت: تربیت‌بدنی جنبه عملی تعلیم و تربیت است. سیاست اصلی ما در اجرای همه برنامه‌ها تربیت محوری است و برد و باخت ذیل آن قرار می‌گیرد؛ ما در محیط ورزشی مهارت‌های زندگی را به دانش آموز آموزش می دهیم.

ستاری‌فرد با تصریح ابن موضوع که بنای ما تحکیم نهاد خانواده و پیوند ولی و دانش آموز است گفت: در سند تحول تکلیف داریم مشارکت خانواده‌ها در تمام برنامه‌های آموزشی و تربیتی و ورزشی به انجام برسد، خانواده و مدرسه در سند تحول بنیادین در عرض هم دیگر قرار گرفتند.

وی خاطر‌نشان کرد: بازی جز معدود عناصری است که بدون هزینه می‌تواند رابطه بین والد و فرزند را در بهترین کیفیت حفظ کند. محور سوم مدرسه‌محوری و محور چهارم مشارکت‌محوری است.

معاون وزیر آموزش وپرورش در خصوص سیاست مدرسه‌محوری بیان کرد: هر نهادی میخواهد بر جامعه تاثیر بگذارد باید از دریچه مدرسه عبور کند و از طرفی ما نیاز به مشارکت تمامی دستگاه‌ها و نهادها داریم تا بتوانیم به اهداف خود برسیم.

‌قوی‌ترین جایگاه ممکن برای فدراسیون ورزش‌های دانش‌آموزی تبیین شد

سرپرست دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی هم در این نشست گفت: ۹ میلیارد تومان منابع پایدار به منظور پیشبرد اهداف فدراسیون ورزش‌های دانش آموزی در نظر گرفته شد.

‌حسین بابویی اظهار داشت: فدراسیون دانش آموزی از سال ۸۱ تا ۹۶ فقط نامی بر روی کاغذ بود و به صورت جدی فعالیت نمی‌کرد.

سرپرست دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی ادامه داد: با حضور در فدراسیون، اساسنامه را در مسیر بازنگری قرار دادیم و جایگاه فدراسیون‌های ورزشی را در قوی ترین جای ممکن به تثبیت رساندیم.

وی با اشاره به همکاری‌های وزارت ورزش و جوانان در زمینه تثبیت جایگاه فدراسیون ورزش‌های دانش‌آموزی گفت: متاسفانه فدراسیون با خلاء جایگاه حقوقی مواجه بود و به دلیل عدم ثبت شناسه مشکل داشتیم.

وی بیان کرد: ما با سیاست‌گذاری و تشکیل اتوماسیون اداری تلاش کردیم خلاءهای موجود را رفع کنیم، زیرا مخاطب ما دانش‌آموزان بودند و بر خود واجب میدانستیم باید بهترین خدمات را به این قشر ارائه دهیم.

وی خاطر‌نشان کرد: ما موفق شدیم در رشته‌های تکواندو، شطرنج و فوتسال مقامات جهانی کسب کنیم و از طرفی کرسی‌های خود را در کمیته ملی المپیک حفظ کردیم.

وی تصریح کرد: ما موفق شدیم در بودجه ۱۴۰۲ جدولی ذیل جداول مربوط به اعتبارات آموزش و پرورش با عدد ۹ میلیارد تومان ایجاد کنیم که این اقدام در حوزه تامین منابع پایدار فدراسیون و پیشبرد اهداف گام مهم و بزرگی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار