تاکید بر استفاه از ‌فناوری‌های نوین و ‌هوش مصنوعی در مدارس غیر‌دولتی

تهران (پانا) - سی‌امین نشست شورای راهبردی سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با حضور احمد محمود‌زاده معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر‌دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در سالن شهید حججی این سازمان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۳۵۶۶۸
لینک کوتاه کپی شد
تاکید بر استفاه از ‌فناوری‌های نوین و ‌هوش مصنوعی در مدارس غیر‌دولتی

‌رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی گفت: توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مدارس غیر دولتی از اولویت‌های این سازمان است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با بیان درخواست‌ها و انتظارات دولت مردمی سیزدهم از وزارت آموزش و پرورش گفت: فساد‌ستیزی، شفافیت، عدالت‌پروری و رضایت‌مندی مردم و تکریم ارباب رجوع از جمله مصادیقی است که در دولت مردمی سیزدهم به آن توجه ویژه شده و باید برای حصول مطلوب به آن تلاش جدی کرد.

وی با اشاره به اینکه کلیه فرآیندها باید در چارچوب ضوابط و محوریت قانون دنبال شود، گفت: تشکیل کارگروه‌های تخصصی برای همه برنامه‌های سازمان ضروری است و به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که حتماً قبل از هر پروژه‌ای به شکل تخصصی و کارشناسی بررسی شده و به نتایج ثمر‌بخشی برسد.

محمودزاده در ادامه با تاکید بر اینکه توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مدارس غیر‌دولتی در اولویت‌های این سازمان است، تصریح کرد: مهارت‌آموزی در ساحت‌های شش گانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از مطالبات و اهداف جدی است که باید به مرحله اجرایی برسد.

وی با اشاره به اینکه منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در مورد مدارس غیر دولتی باید نظام‌مند و عملیاتی شود، گفت: ضمن نظارت جدی بر مدارس غیر دولتی، ابتکارات و خلاقیت‌های آن‌ها باید در سایر مدارس غیر‌دولتی و دولتی تسری پیدا کند.

محمودزاده، توجه به استفاده از فناوری‌های نوین و ظرفیت‌های هوش مصنوعی در مدارس غیر‌دولتی را مورد تاکید دانست و افزود: مدارسی که در این زمینه پیشرو بوده و ابتکاراتی داشته اند، شناسایی و تجربیات آن‌ها در اختیار دیگر دانش آموزان قرار گیرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر کیفیت بخشی برنامه آموزشی و تربیتی در مدارس غیر دولتی، گفت: با توجه به مرجعیت علمی مدرسه، معلم و کتاب در رویکرد جدید نظام تعلیم و تربیت کشور باید جایگاه مدارس در تمامی سطوح، رصد و پایش شود و توجه داشته باشیم همین رتبه‌بندی و تعیین جایگاه سبب ایجاد حرکت و پویایی در مدارس ما می‌شود و قطعاً مدارسی که سطح استاندارد لازم پایین‌تر هستند باید آسیب‌های خود را مرتفع نکنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار