دانش‌آموز بازگشته به تحصیل ملاردی در گفت‌وگو با پانا:

بهترین اتفاق زندگی من، بازگشت به تحصیل و رفتن به مدرسه بود

ملارد (پانا) - دانش‌آموز پایه پنجم بازگشته به تحصیل ملاردی، برگشت به تحصیل و قرار گرفتن در کنار دوستان و همکلاسی‌هایش را بهترین اتفاق زندگی خود دانست.

کد مطلب: ۱۴۳۳۵۷۳
لینک کوتاه کپی شد
بهترین اتفاق زندگی من، بازگشت به تحصیل و رفتن به مدرسه بود

فاطمه، دانش‌آموز پایه پنجم ابتدایی در ملارد است که به دلیل منتقل شدن شغل پدرش، ناگزیر به ترک مدرسه و تحصیل شد.

این دانش‌آموز بازگشته به تحصیل، در گفت‌وگو با پانا گفت: «زمانی‌که مجبور به ترک تحصیل شدم و باید به همراه خانواده‌ام به شهرستان سفر می‌کردیم، شرایط تحصیل را نداشتم و بسیار از این موضوع ناراحت بودم، چون بسیار به درس و مدرسه علاقمند بودم و دور شدن از فضای مدرسه و درس برایم ناراحت‌کننده بود؛ حالا که توانسته‌ام به دوران مدرسه و تحصیل و درس خواندن در کنار همسالان خود برگردم، بسیار خوشحالم.»

وی ضمن تأکید بر تاثیر تحصیل و مدرسه در زندگی‌اش ادامه داد: «من ھمیشه علاقمند به درس خواندن و یادگیری دروس بودم و هستم،حتی از کودکی و قبل از آغاز سال تحصیلی مادرم با من خواندن و نوشتن را تمرین می‌کرد. در آن مدت که به دلیل انتقال شغل پدرم، قصد رفتن به شهرستان را داشتیم، من همچنان مدرسه را دوست داشتم و دلتنگ معلمان و هم‌کلاسی‌هایم بودم و لحظه‌ای نبود که به فکر بازگشت به مدرسه نباشم.»

این دانش آموز همچنین در خصوص عوامل مؤثر در بازگشت او به دوران تحصیل بیان کرد: «علاوه بر خانواده، بارها شاهد حمایت‌های بی‌دریغ مدیر، معاون مدرسه و تلاش‌ها و پیگیری‌های مسئولین آموزش و پرورش ملارد، نسبت به بازگشت خودم به تحصیل بودم و از این بابت بسیار از آنها سپاسگزارم. در واقع حمایت‌ها و انگیزه‌هایی که آنها به من دادند موجب شد اشتیاق به تحصیل و مدرسه بیشتر از قبل در من فوران کند و در نهایت با کمک و حمایت مدیر و معاون مدرسه به مدرسه بازگشتم و با اینکه یک سال عقب افتادن در تحصیل برایم سخت و ناراحت کننده بود اما پشتکار و علاقه‌ای که به درس داشتم، مانع از ادامه این حس بد در من می‌شد.»

وی در پایان خطاب به دانش‌آموزان و همسالان خود عنوان کرد: «تحصیل و درس خواندن در مدرسه را به هیچ عنوان و در هیچ شرایطی رها نکنید. حتی اگر برای مدتی نشد که به مدرسه بروید همچنان درستان را بخوانید و آن را کنار نگذارید، چرا که من در این مدت که از تحصیل و مدرسه و آموزگارم دور بودم، حسرت بودن در کنار هم‌کلاسی‌هایم را داشتم که هر روز صبح با اشتیاق به مدرسه می‌روند و حالا که باز هم به مدرسه برگشتم، حس خیلی خوبی دارم و سعی می‌کنم بهترین استفاده را از این فرصت طلایی ببرم.»

در ادامه مدیر مدرسه، ضمن ابراز خوشحالی از بازگشت فاطمه به مدرسه، بیان کرد: «به عنوان یک مدیر که در قبال این دانش‌آموز مدرسه خود مسئول هستم عواملی را برای حضور دوباره این دانش‌آموز در مدرسه در نظر گرفتم. دبستان تازه تأسیس، رنگ و شادابی که در نگاه اول نظر اولیا و دانش‌آموزان را به خود جلب کند. وجود همکاران با سابقه و متخصص که از نظر عملکرد روانشناسی و برخورد صحیح با این دانش‌آموزان، مقالات و کلاس‌های تخصصی را گذرانده‌اند و برگزاری کارگاه‌های تخصصی برای معلمان از جمله عواملی بود که برای پیشرفت دانش‌آموزان در نظر گرفته شد.»

وی تاکید کرد: «فاطمه را با کمک اولیا و تماس‌های مکرر از جانب من به مدرسه راهی کردیم. او با دیدن فضای مدرسه،صحبت با معلمان، ایجاد انگیزه و تشویق، صحبت با مشاور و روانشناس مدرسه، انگیزه جدیدی برای آمدن به مدرسه پیدا کرد و تصمیم گرفت یک فرصت دیگر به خود و مدرسه ما بدهد تا بهترین نتیجه را کسب کند.»

این مدیر مدرسه افزود: «تشویق، تعریف، تمجید، ایجاد انگیزه در دانش‌آموز و تقویت روحیه او، راهکار مؤثری بود که از ابتدای ثبت‌نام برای برگشت دانش‌آموز به مدرسه در نظر گرفته شد. تقویت روحیه به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا حتی زمانی که نتایج فوری نمی‌بینند به کار سخت ادامه دهند. همچنین می‌تواند حس حرکت در فرآیند یادگیری دانش‌آموز ایجاد کند. در نهایت، برای ایجاد انگیزه در دانش‌آموز برای یادگیری مؤثر و دستیابی به اهداف، عوامل مختلفی لازم است که می‌تواند هم جسمی و هم روانی باشد. با در نظر گرفتن این اقدامات، می‌توانیم اطمینان دهیم که به همه‌ دانش‌آموزان بهترین شانس موفقیت داده می‌شود.»

خبرنگار: نیلوفر شاه‌آبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار