معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران در گفت‌وگو با پانا خبر داد؛

راه‌اندازی کمیسیون تخصصی بین‌رشته‌ای در دانشگاه تهران

تهران (پانا) - معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران از راه‌اندازی کمیسیون تخصصی علوم و فنون بین رشته‌ای در این دانشگاه خبر داد و گفت سیاست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری راه‌اندازی و تقویت دانشکده‌های بین‌رشته‌ای است.

کد مطلب: ۱۴۳۲۵۹۴
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی کمیسیون تخصصی بین‌رشته‌ای در دانشگاه تهران

مهدی فکور ثقیه در گفت‌وگو با پانا درخصوص راه‌اندازی کمیسیون علوم و فنون بین‌ رشته‌ای در دانشگاه تهران اظهار کرد: «این موضوع عملیاتی شد. دانشکده علوم و فنون نوین ایجاد شده و من هم عضو هیات علمی این دانشکده هستم که اکنون به دانشکدگان علوم و فناوری‌های میان رشته‌ای با 4 دانشکده تبدیل شده است که در راستای توسعه علوم بین‌ رشته‌ای اخیرا کمیسیون مرتبط هم تشکیل شد.»

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران افزود: «کمیسیون علوم و فنون بین‌ رشته‌ای دانشگاه تهران به تازگی و در دو هفته گذشته تشکیل شده است اما کارهای پژوهشی و فناوری از 6 ماه قبل آغاز شده است و دبیرخانه کمیسیون نیز از اول تابستان فعال شده است. بنابراین تاکید اساسی در دانشگاه تهران بر ایجاد رشته‌های میان رشته‌ای است که در وزارت علوم هم به شدت پیگیر این موضوع هستند تا این رشته ها ایجاد شود و دانشکده‌های مختلف بتوانند از رشته‌های سنتی خارج شوند و در رشته‌های بین رشته‌ای فعالیت کنند.»

وی در پاسخ به اینکه رشته‌های بین رشته‌ای در کدام مقاطع هستند، خاطرنشان کرد: «با توجه به اینکه من هم در کارگروه بین رشته‌ای معاونت آموزشی وزارت علوم فعالیت می‌کنم، مصوب کردیم که در دوره کارشناسی نباشد زیرا بین رشته‌ای به این معناست که باید از چند رشته آگاهی داشت تا بتوان در بین‌ رشته‌ای فعالیت کرد. دانشگاه تهران نیز با سرعت در این زمینه در حال رشد و حرکت است و در موضوع بین رشته‌ای بسترسازی را فراهم می‌کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار