در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

کاهش نرخ مالیات بر ارزش افزوده «دارو و ملزومات پزشکی» در بودجه 1403

مشکلات کمبود شیرخشک تا پایان آذرماه یا ماه آینده برطرف می‌شود

تهران (پانا) - عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در لایحه بودجه سال 1403 جداول بودجه هنوز در اختیار کمیسیون قرار نگرفته است گفت در لایحه بودجه 1403 نرخ مالیات بر ارزش افزوده در حوزه دارو، ملزومات پزشکی و شیر خشک به یک درصد کاهش یافت.

کد مطلب: ۱۴۳۰۹۲۶
لینک کوتاه کپی شد
کاهش نرخ مالیات بر ارزش افزوده «دارو و ملزومات پزشکی» در بودجه 1403

علی اصغر باقرزاده در گفت‌وگو با پانا درخصوص رفع مشکلات دارویی در لایحه بودجه سال 1403 گفت: «جداول بودجه در بخش دارو در لایحه بودجه سال 1403 هنوز در اختیار کمیسیون بهداشت قرار نگرفته که مشخص شود مقدار بودجه چقدر است. اکنون فقط تبصره‌‌‌‌‌ها در اختیار کمیسیون قرار دارد و هنوز مشخص نیست که چه مقدار بودجه برای چه چیزی اختصاص دارد.»

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: «تبصره‌ای در لایحه بودجه آمده است که در آن، داروها و ملزومات پزشکی و شیر خشک در کنار سایر کالاهای اساسی، مالیات بر ارزش افزوده آن‌ها یک درصد تعیین شده و میزان آن کاهش یافته است که نسبت به سایر مسائل نگاه بهتری به این بخش شده است.»

بودجه دارویار در سال 1402 محقق نشد

وی با اشاره به کافی نبودن میزان بودجه برای رفع مشکلات حوزه دارو بیان کرد: «در سال گذشته 70 هزار میلیارد تومان برای طرح دارویار اختصاص داده شد که همین مقدار بودجه هم از نظر ما نه تنها کافی نبود بلکه تمام مقدار این بودجه هم به‌طور کامل تخصیص نیافت. این مساله موجب شد که با مشکلات بسیاری در حوزه دارو، به خصوص در بخش داروهای بیماران خاص؛ شیمی ‌درمانی، بیماران پیوندی و بیماران صعب‌العلاج مواجه شویم.»

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ضمن بیان اینکه امسال هنوز میزان بودجه در بخش دارو اعلام نشده است، گفت: «امسال بودجه دو مرحله‌ای شده و اکنون در مرحله تبصره‌ها است. نمی‌توانیم دیدگاه دولت را پیش‌بینی کنیم و امیدوار هستیم که دولت با توجه به تجربه و مشکلات سال گذشته، بتواند امسال مشکلات حوزه دارو را بر طرف کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار